Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, interessentskab og økonomi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikker blever spurgt før, men jeg har søgt og har ikke fundet nogle brugbare svar endnu. Der er tale om et I/S med 2 personer, begge studerende og den ene har allerede et arbejde hvor der bliver tjent lidt.

Vi må tjene ca. 7.500 kr. før vi får mindre i SU. Vil det sige at vi kan trække de 7.500 kr. over på vores private kontoer/måned og lade resten stå i virksomheden hvis i tjener "for meget"?

Hvis en af og kun må tjene halvt så meget, kan vi så trække et ulige beløb uden nogle problemer?

Hvordan kigger skat / styrelse på vores firma og hvad vi tjener?

Hvis vi lader penge stå i firmaet skal vi vel også betale virksomheds skat i stedet for kun at betale person skat når vi overfører?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46

I skal sætte jeg meget mere ind i I/S og skat

1 Det i hæver har ikke indflydelse på SU eller skat - med mindre i bruger virksomhedsskatteordningen VSO. Det i hæver- hæves i status og påvirker ikke resultat til skat (eller SU)

2 Ja I kan godt i I/S aftale bestemme at den ene må have løn/større overskud end den anden

3 ved jeres årsopgørelse som baserer sig på jeres regnskab som I skal gemme med alle bilag i 5 år

Læs evt min e-bog Personlig virksomhed som medtager en masse om I/S, skat - og VSO, og - som det virker til at I mangler - en livsvigtig ejeraftale http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  I virker til at have kastet jer ud i I/S uden basis viden som så kan være dyrt - så enten sæt jer ind i det - eller tage en revisor/online bogholder ind over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56

Hej John

Tak for dit svar, men vi er nu mere inde i det end du tror selvom jeg godt kan se hvorfor du tror sådan med dette indlæg.

Det primære spørgsmål var bare, hvor de "kigger" og om en aftale mellem os har noget betydning for hvordan de kigger på det eller om de ser på det som en samlet inkomst. Kan vist ikke rigtig forklarer det, men ledte bare efter et hurtigt svar hvis der var et.

Vi har allerede haft firmaet i et år, med sucess og ingen problemer, vi kender bare ikke reglerne når det kommer til SU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

ulige delt overskud ser de - ved kontrol - ud fra I/S - og SU regler er helt som skat - er det skattepligtigt regnes det i SU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)