Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp naturfolk i Nord thailand med afsætning af håndvævede stoffer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Deres væve teknik er helt den samme som Karen folket benytter, disse stammer har en lidt anden kultur og bærer blandt andet ikke de karakteristiske halsringe, som Karen folkets kvinder bærer, nok om det.

De laver også tasker i stof, de traditionelle pose-tasker med den lange stofrem, sidst jeg købte en gav jeg 100 thai bath. Jeg har en af dem, skal lige finde den frem og tage et billede. De laver også andre tasker, men dem skal jeg have taget billeder af, jeg er derovre igen om et par uger. De her mennesker er "håndværkere", det giver også mulighed for at lave nye ting/design i samarbejde med dem. Deres eget design er jo meget traditionelt og historisk og thai orienteret,

Vender lige tilbage med et billede af posetasken, når jeg har fundet den Smile

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fandt jeg tasker i min elskede kones gemmer. Typiske tasker lavet som håndarbejde.

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Finn.

Ja, da er vi lige to velmenende, dog ikke tosser af den grund.

Vi kan gerne snakke videre, lave et arbejde også.Så det er gode varer de laver. Og dejlige farger. Bør sælges som det kunsthåndværk det faktisk er. Kvalitet sælger sig næsten selv.

Ville bare få det klart, at det er de, ikke vi eller nogle andre, der kan bestemme penge og nivå i det hele. Min mor kom fra en lille norsk fiskerlandsby. Fiskeren får heller ikke i dag en fornuftig pris for sin vare; forretningsfolkene tager endnu kagen, og giver smuler til fiskeren. Ønsker ikke samme situation for dine venner. Derfor bør de have indsigt og magt i sagen.

Mvh Gunnar, tlf. 26 71 93 54.

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn,

jeg er sandsynligvis den fattigste af alle som er på din tråd nu.

Men jeg kender folk i forskellige kretse i Danmark, og også lidt i Norge.

Det bedste ville vel være, om vi kunne samle nok bestillinger ti at pakke den mindste container. Og bruge ven/er til at køre det ud, mod lidt penge for brug af bil og tid. Eller at folk møder op på ankomststedet med f.eks siodste halvdel af aftalt beløb for de bestilte produkter. Det var nu bare lidt løse tanker om det.

Mvh Gunner

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gunnar

Vi skal finde en måde at komme videre på, jeg rejser derud  om 2 uger, kunne være godt hvis du kunne komme med og se og lave priser mv.

De bedste hilsener

Finn

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn,

har fått jobb m/3 mndr prøvetid.

Forutsatt at jeg får det til og står opp så tidlig,

så har jeg antagelig litt penger, men ikke den tida som før.

Ingen store penge; ganske lav løn og skylder i skat, og banker. Men det går vel at få dette til på et vis. Banklån er uaktuelt.

Mener dette bør bygges op stille og roligt, og efter JIT-just in time-princippet. Ikke store, men jævne penge, og 20% bestillinger, skal vi bruge.

Men nok til en lille smule. Har en veninde, som syr væsker og sælger. Og har en afrikansk ven med stash-butik, begge i Oslo, Norge. Skal tjekke.

Nu bliver jeg at træde møllen en tid. Men en langhelg, eller en weekend-tur med norskebåden, kan jeg tage. For at få dette i gang forholdsvis hurtigt.

Mail mig direkte på email: gunnarerik@yahoo.co.uk før du tager af sted. Hvor i Danmark er du? Jeg slutter tidligt fredage; vi bør vel mødes. Jobber i KBH og Århus, oftest.

Mvh

Gunnar

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gunnar

Jeg bor i Italien/Thailand, jeg har lige nu ikke noget i kalenderen for hvornår jeg kommer til Danmark.

Jeg har ikke selv viden eller erfaring til at gå ind i handel med disse varer, jeg mener man skal blive ved sin læst :-), jeg vil bare formidle en kontakt og måske hjælpe lidt med sprog og lokalkendskab.

Den bedste måde at komme videre på er at besøge dem derude og snakke priser mv. med dem og se varene samt mulighederne.

De bedste hilsener

Finn

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn,

jeg er halvprof på sådanne sager, og meget interesseret i at hjælpe dem. Satte ind min 1te annonce som 14-årig.

Håber de kan klare sig frem til jeg har oparbejdet ret på ferie. Finn, kan du så hjælpe, i juleferien, ca.21.12-31.12?

Var på ferie i Philippinerne i 1999, det var vildt fokus på mig som mulig offer. De sagde, at det er værre i Thailand. Derfor vil jeg have brug for dig som tolk og støtte, ialfald i starten.Ser potenciale i dette. Lille målestok de første 3 år.

Mvh

Gunnar

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gunnar

Det løber ingen vegne, lad os se om ikke det kan lykkes til jul, den er jeg med på.

De bedste hilsener

Finn

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Finn.

Det er godt, vi satser på julen.

Da kan det være jeg har samlet lidt op.

Den første gang tager jeg nedover med tom bagage, og køber 20 kg klær, inklusive klær til eget brug.

Satser forøvrigt på at tage dit ned hver jul derefter. Stille og roligt i starten, i hovedsag via bekendte, lokalt + venner.

Mvh

Gunnar Gervin

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)