Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af indtægter fra dansk Aps når man er bosat i udlandet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to spørgsmål:

1. Hvis man har et Aps eller A/S og man vælger at flytte til Fx. Dubai hvor skatten er lig med nul,  hvordan beskattes man så af eventuelt overskud, er det bedst at få det udbetalt som løn eller udbytte. 

2. Kan man oprette et datterselskab i udlandet og udbetale løn fra det danske selskab direkte, eller skal det igennem datterselskabet, og hvordan klares dette, skal datterselskabet i udlandet fakturaer for sine ydelser? Og hvor ligger man skattemæssigt her? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alle forbehold - så vent på andre

1 Hvis man driver selskabet med aktiver i DK vil man som hovedejer være beskatningspligtig i Danmark uanset løn eller udbytte og hovedtese er her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

2 Nej - ikke med mindre det er datterselskabet der udfører driften/arbejdet - så giver det ikke effekt

Hvis driften ikke er i DK - så kan du jo stifte selskab i Dubai

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige hvis man ejer et firma i Danmark, og bor i udlandet, og man intet foretager sig og kun hæver evt, løn/udbytte, så er man stadig skattepligtig i Danmark.

2. datterselskabet vil udføre arbejde for det danske selskab, forstået på den måde at man enten flytter nogle eksisterende medarbejdere eller ansætter nye, hvordan vil det blive beskattet? og vil det være nemmere bare at sende en faktura til det danske selskab for ydelserne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Ja som hovedaktionær/ejer mener jeg det men vent på andre

2 - du må fakturere hvis det er en reel ydelse og ikke handler om at flytte resultat og dermed skat fra Danmark til andet land  - man må ikke bruge det til at flytte skat = transferpricing

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
1 Ja som hovedaktionær/ejer mener jeg det men vent på andre
Sådan var det i hvert fald også for mig. Så jeg kan kun bekræfte

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok ikke så brugbart økonomisk, men moralsk tænk på at du altid har mulighed for at rejse hjem til Danmark og gøre brug af et førsteklasses sygehus gratis, hvis der skulle ske dig noget i Dubai :-)

Jeg er lidt usikker på om man frasiger sig nogle rettigheder ved ikke at yde SKAT.

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det så muligt at undgå årlig udbyttebeskatning, hvis man vælger at sælge det danske selskab til et man stifter i Dubai, og så på den måde kun betale skat af salget af virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal en revisor for konkret råd. Hvis du driver et selskab i Danmark - uanset hvem der ejer det - så er selskabet skattepligtigt i Danmark (selskabsskat) og transaktioner mellem selskabet og et i udlandet skal ske på armslængde for at skat ikke skal sige man bare flytter skat
Hvad udbytteskat angår - må du høre samme - om det kan flyttes skattefrit - når der ikke er sambeskatning mellem ejer (holding) i samme land - tvivler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

3 steps ahead:

Er det så muligt at undgå årlig udbyttebeskatning, hvis man vælger at sælge det danske selskab til et man stifter i Dubai, og så på den måde kun betale skat af salget af virksomheden? 

Prøv at søg på Google efter #PanamaPapers :-)

Plenty of inspiration!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)