Hej alle :-) Ja, jeg springer ud i det. Først og fremmest vil jeg frabede folk at skrive "søg på google", for jeg tror, at det er gjort sådan mindst 10.000 gange nu - hvilket ikke er overdrevet skrevet. Min kæreste og jeg, har taget den store beslutning, at vi efter vores uddannelse, har valgt at ville flytte til USA - Florida. Om vi bliver der til vi er gamle og grå, det må tiden vise, men først og fremmest regner vi med 3-5 år. Vi elsker den Amerikanske kultur og vi har som mange andre, forelsket os i at man ikke betaler mere end omkring 28 % i skat. - Her vil mange stoppe op og sige "nu skal jeg fortælle dig sådan og sådan", men sagen er, at vi kender ALT det det man skal betale i USA, herunder den MEGET dyre sygeforsikring som koster mellem 2700-3000 kr. pr. person om måneden. Men her er man så også dækket ind over ALT, og man vil ikke have den samme ventetid på sygehusene som i Danmark. Men beslutningen er taget, og nogle er enige og andre uenige, og det er slet ikke det denne "Debat" skal handle om. Jeg har nemlig nogle spørgsmål, som jeg håber nogle vil kunne svare på. Ja, google er en rigtig god ven, men jeg får ikke ligeså meget ud af google, som af folk med god erfaring. :-) 1. Kan vi tage vores uddannelse (finansøkonom), og gå i lære som ejendomsmægler i USA? - Altså færdiggøre den i USA, hvor der ikke står skrevet hjemmefra, at vi er ejendomsmæglere? Nogle der ved, hvad en trainee får i løn i USA i forhold til Danmark? 2. Hvis vi tager finansøkonomen her hjemme, samt hele vores trainee her hjemme og bliver skrevet op i ejendomsmægler registret i Dk, så har jeg læst mig frem til, at det eneste man skal have for at kunne blive ejendomsmægler i USA, er et slags "bevis", for at man er ejendomsmægler, og det mener jeg koster lidt penge. 3. Nu er det her jo en iværksætter side, og vi har som sagt også overvejet at starte vores egen ejendomsmægler koncern i stedet, da det så er lettere at "arbejde" der over fra start, og derved komme til at bo der over. Ellers skal man jo have en "kontrakt" inden man flytter, med et ejendomsmægler firma. Ja, alt erfaring modtages med kyshånd - og jeg/vi glæder os til at se hvad svar vi kan få :-) Rigtig god aften! |
Jeg tillod mig lige at tilføje et enkelt ord i jeres overskrift :-)
Der er flere Aminoer, der bor i USA. Bland andet mener jeg at Carsten Jacobsen bor i Californien? Måske kan I finde ham og få nogle gode råd.