Ja det vil jeg helt bestemt mene at ville holde i retten. Jeg ville dog skrive at du ophæver kontrakten i stedet for annullere. Du har naturligvis krav på den tilbageværende kontraktssum, som endnu ikke er erlagt.
Din ydelse er en tjnesteydelse. Derfor finder Købeloven ikke anvendelse. Derfor vil fordringshavermara være på baggrund af almindelige obligationsretlige principper, og ikke en specifik paragraf.
Aftal en rimelig deadline med dem - og sæt fremover altid deadlines på dine projekter. Uanset hvad juraen siger, vil det være bedst for dig, hvis I kan komme til enighed. Jeg har i dag en fast tidsfrist, inden for den kan kunden vende tilbage, hvis han ønsker noget ændret i sine tekster, derefter sender jeg fakturaen. Derudover kan man få rabat, hvis man vælger at betale forud.
Den ordning burde jeg have lavet fra dag 1. Det tiltrækker de rigtige kunder, og man undgår at vente en evighed på at afslutte projekter og få sin betaling. :)
problemet er, at jeg har svært ved at finde "rimelige" løsninger med kunden, hvilket er én af årsagerne til, at jeg yderst gerne vil have projektet afsluttet.
Der er lavet en tidsplan, som er fulgt nøje (fra min side) hvori der er estimeret en deadline for projektets forskellige faser. Det er den, jeg vil forsøge at holde mig til.
Jeg har også "lært af lektien", og kommende samarbejde skal helt sikkert baseres på mere detaljerede aftaler.