Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe mig og forklare mig hvordan det er med skattekort hvis man får et CVR??

lad os sige man har et job på 37 timer. Men man vil gerne starte en virksomhed op ved siden af og får derfor CVR-nummer. kan man så stadig have det skattekort man har inden man får cvr-nummer altså det man har med fradrag og A-skat eller mister man sit fradrag og skal man til at betale B-skat ??? Eller kan man have sit job og blive ved med at have sit fradrag og betale A-skat for det, og så have en udviget selangivelse og betale B-skat af det man tjener på sin virksomhed??

Håber ikke spørgsmålet er alt for kringlet at forstå ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Hej!

Ja...du betaler B-skat af virksomhedsindkomsten, og A-skat via dit lønmodtagerjob.

Ja..du skal lave en udvidet selvangivelse.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:41

Hej Peter

Mange tak for svaret :) Det var osse hvad jeg troede, men så når man snakker med andre som har haft virksomhed siger de noget andet og ja så må man da lige være helt sikker :)

Vil du anbefale at man får CVR når man starter noget op?? Mener i starten, hvor man jo ikke ved hvor meget salg der vil være. Eller skal man se tiden an og prøve det af og så se om det sælger til man er oppe på de 50.000 kr??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Hej!

Jamen det er op til dig...hvis du har nogle indkøb, vil du kunne trække den indgående moms fra.

Vi anbefaler i 99% af tilfældene vore kunder at blive momsregistreret fra starten.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 01:34

Hvis du fortrinsvis sælger til private og ikke har større indkøb (lager (med salgsværdi op mod 50.000 eller over) eller maskiner), så tag den bare med ro med momsregistreringen.

Husk at fordelingen mellem A- og B-skat er mindre væsentlig. Hvis du har en pæn a-indkomst på forskudsregistreringen, så 'bliver' fradragene nok på hoved-skattekortet. Men for en som mig der har 0 i A-indkomst er den indregnet i b-skatte-raterne. Men når året er omme så lægges alle indtægter alligevel sammen og der beregnes en samlet skat. A- og B-skat er kun 'bedste forsøg' på at indrette det sådan at du får minimal restskat/overskyden skat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)