Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Direkte fra fabrik til kunde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammens,

Jeg skal til at starte en internet shop med salg af skjorter.

Planen var dog at sende skjorterne direkte fra fabrikken i kina til kunden i eu og nordamerika.

Jeg ville gerne have oprettet et Hong Kong firma og betalt skat på den måde, men har nu forstået at jeg skal oprette et EU firma for at importere til EU. (import licens)

Det betyder så at jeg får mig nok et dansk firma. Skal jeg så betale skat i Danmark? Eller kan jeg betale skat i Hong Kong?

Er der nogen måde at undgå at oprette et EU firma? Jeg skal jo helst også sælge varer til USA i fremtiden.

Hvordan sælge man til hele verden med en ebutik?????

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

En god ide, men hvor meget har du tænkt dig at sælge skjorterne for, da der jo vil være en pæn fragt omkostning pr. fly pr. skjorte fra Østen til Europa/USA. Dette er jo grunden til at importører af skjorter og tøj får kontainer vis hjem af gangen.

Umiddelbart skal du have et "BRAND" for at kunne få succes med denne form for virksomhed, hvor i adskiller skjorten sig fra f.eks., MR tøj kæden som har deres eget brand i skjorter, hvor du for øjeblikket kan købe 2 stks for 200 kroner, og ikke i en dårlig kvalitet ?

Der er også import told afgift på tøj, så du får omkostninger i form af import told afgift, fragt osv, og har du styr på hvor professionel producenten er i dette spil ?

Har du tjekket om producenten i det hele taget vil sende 1 skjorte af gangen, hvilket er højest usikkert, og unormalt, da det er for stort et arbejde for fabrikken, de producere jo i 1000vis og sender i 1000vis til stor kunder over hele verden, administrativt gider de sikkert ikke og døje med dette, for de producere jo en skjorte for 5 til 15 kroner.

Ideen med at sende fra fabrikken og direkte til kunden, er go nok, det er der jo andre som også gør, men lige netop indenfor denne branche som du arbejder med, tror jeg ikke du får fabrikken med på det, da der ikke er penge nok i det for dem. Med mindre du kan flytte 1000 stks om måneden og er villig til at betale 100% ekstra for skjorten, fordi de så tjener det mere. Men, det er ikke normalt for fabrikker i Asien.

Jeg har selv haft med import at gøre i mere end 20 år, og ved hvordan de arbejder, så dette er ikke kritik, men kendsgerninger, det kan godt være du har været heldig og finde fabrikken som gør tingene anderledes.

Dansk firma = dansk skat, jeg vil nok råde dig til at få en af de her gratis revisor timer, som iværksætter, og spørge en revisor præcis hvordan du kan gøre det med et firma uden for Danmark, der er mange faldgrupper osv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)