Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af private, samt brugte ting uden kvittering

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ved at pimpe kontorfællesskab : duckyard, men nogle af tingene jeg gerne vil have fat er køb af private, brugte og uden kvittering.

Er det totalt no-go inden for at købe til erhverv? eller kan jeg komme uden om det ved at få den private sælger til at skrive en kvittering?

På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:16

Du kan også købe en dags dato eller udgifts blok og få sælger til at skrive under.+navn og adresse.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:39

Ahhh, det er jo selvfølgelig det man gør.

Man kan vel ikke løfte moms af sådan et køb vel?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 16:56

Kristian Sørensen - cygnet:
Man kan vel ikke løfte moms af sådan et køb vel?

Nej det kan man ikke.

men et lille handels trik er at spørge den private om der er momsregisterert.

De siger selvf. nej og svare du det var da ærgeligt, hvis du havde været de så kunne jeg jo trække momsen fra.

nu har du et godt grundlag for at handle prisen nej, uden at skulle finde fejl ved varen.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:19

Moms er noget der ligges til varens pris - Det er ikke noget der trækkes fra den

Hvis du køber en dims af fru jensen som fru jens vil have 100 kr for koster varen 100 kr

Hvis Fru jensen så har et Cvr Nr skal hun ligge momsen til - Ergo koster varen 100 kr + Moms

Det andet må være noget Låsby Svendsen har fundet på *G* 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:29

For en go ordens skyld kan jeg lige nævne at skulle man ville sælge en brugt vare, hvis man f.eks. sælger brugtmøbler eller brugtbiler skal man benytte sig af brugtmomsordningen.

Ifølge brugtmomsordningen skal du kun trække moms af din fortjeneste.

Eksempel:
Har du solgt et brugt møbel til 2500,- hvor fortjenesten udgør 500,- skal du kun betale moms af de 500kr, og altså ikke hele beløbet som ved et normalt salg.

Dette betyder ikke noget når man køber brugt til brug i firmaet, men du burde nok få en kvittering og så postere det som et momsfrit køb. Eller bare købe det privat.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 12:05

Flyttemanden:

Moms er noget der ligges til varens pris - Det er ikke noget der trækkes fra den

Hvis du køber en dims af fru jensen som fru jens vil have 100 kr for koster varen 100 kr

Hvis Fru jensen så har et Cvr Nr skal hun ligge momsen til - Ergo koster varen 100 kr + Moms

Vrøvl. når du annoncer noget til private skal prisen være incl. moms.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 12:12

Cydone:
For en go ordens skyld kan jeg lige nævne at skulle man ville sælge en brugt vare, hvis man f.eks. sælger brugtmøbler eller brugtbiler skal man benytte sig af brugtmomsordningen.

Ifølge brugtmomsordningen skal du kun trække moms af din fortjeneste.

Eksempel:
Har du solgt et brugt møbel til 2500,- hvor fortjenesten udgør 500,- skal du kun betale moms af de 500kr, og altså ikke hele beløbet som ved et normalt salg.

Dette betyder ikke noget når man køber brugt til brug i firmaet, men du burde nok få en kvittering og så postere det som et momsfrit køb. Eller bare købe det privat.

God pointe, hvis Kristian skal sælge tingene igen.

Det er vel det vel den korrekte måde at gøre det på.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:38

Skovkjer

Hvis det er som du siger der er der jo ingen problem - Så kan du bare købe lortet af fru jensen til 100 kr og trække momsen ud bagefter ????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)