Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate, cookie tid

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et simpelt sprøgsmål jeg ikke kan finde svar på, på nettet ..

Hvis jeg blir affiliate partner på en kampagne med cookie tid på 30 dage - det betyder at hvis én køber hos kunden man reklamerer for inden for 30 dage så ryger der penge i kassen..

Men skal køberen klikke på reklamen på min side og derefter købe hos kunden inden for 30 dage eller skal køberen 'bare' inde på min side og se reklamen for at der bliver gemt en cookie på køberens computer ?

På forhånd tak

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej OJ

Du har sikkert fået et affilliatelink, som skal klikkes på, enten via et billede eller tekstlink, eller kombination,
når personer har klikket på dit "unikke" link, ryger de om på din sælgers side igennem dit link,
hvorved de kan se hvem der har skabt salget i de dage som coockien bliver lagt på computeren.

Mvh. Per Eckert

OJ1989:

Hej,

Jeg har et simpelt sprøgsmål jeg ikke kan finde svar på, på nettet ..

Hvis jeg blir affiliate partner på en kampagne med cookie tid på 30 dage - det betyder at hvis én køber hos kunden man reklamerer for inden for 30 dage så ryger der penge i kassen..

Men skal køberen klikke på reklamen på min side og derefter købe hos kunden inden for 30 dage eller skal køberen 'bare' inde på min side og se reklamen for at der bliver gemt en cookie på køberens computer ?

På forhånd tak

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie tiden på 30 dage betyder at alt som kunden køber op til 30 dage efter at have trykket på dit link giver dig en kommision. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 71
Fra  Digital Advisor Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Køberen skal klikke på din reklame. Efterfølgende betyder det ikke noget, om kunden køber produktet direkte fra siden. Din cookie vil stadig ligge der og du vil få afregning. 

Du skal dog være opmærksom på, at jo mere komplekst produktet er, jo større betænkningstid har køberen også typisk. Ved større betænkningstid er der højere risiko for, at køberen vil gennemføre via et andet device end dér hvor din cookie er placeret.

God mandag :-) 

Mvh Sabine 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Bjerrum:

Cookie tiden på 30 dage betyder at alt som kunden køber op til 30 dage efter at have trykket på dit link giver dig en kommision. 

Hej Rasmus

Blot for at forstår det rigtigt. Lad os sige at jeg en besøgende på min hjemmeside trykker på et affiliate link til et par bukser og derefter køber bukserne hvor jeg få provision. Men hvad så hvis den besøgende køber et par sko oveni eller køber skoene i stedet for bukserne, vil jeg også få provision for det?

På forhånd tak og undskyld til trådstarteren for at stjæle tråden

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

E T:

Hej Rasmus

Blot for at forstår det rigtigt. Lad os sige at jeg en besøgende på min hjemmeside trykker på et affiliate link til et par bukser og derefter køber bukserne hvor jeg få provision. Men hvad så hvis den besøgende køber et par sko oveni eller køber skoene i stedet for bukserne, vil jeg også få provision for det?

På forhånd tak og undskyld til trådstarteren for at stjæle tråden

De fleste steder fungerer det på den måde, ja. Jeg bruger selv Amazon Associates til mine affiliate kampagner, og der får jeg kommision på alt som kunden køber efter at have klikket på mit link - også selvom det intet har med det oprindelige produkt at gøre. 

Det gør dine affiliate kampagner langt mere effektive, da virksomheder som Amazon er eksperter i cross-sell og up-sell. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)