Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundes varer forsvundet - Kræver nu erstatning eller retssag

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg håber nogen kan svare mig på, om min kunde kan kræve sine penge tilbage og at jeg skal opgive sagen.

Min kunde bestilte 3 spande vægmaling i min webshop. Han krydsede af, at varerne "må stilles uden kvittering". Efterfølgende skrev han så en mail, at han gerne ville ringes op, en halv time inden levering, så han kunne køre hjem fra arbejde og stille varerne indenfor, så de ikke blev stjålet
.
Nu kender jeg lidt til Danske fragtmænds services, og de vil ikke gøre begge dele, så jeg vurderede at det var bedst for kunden og fragtmanden, at han bare stillede dem på adressen. De er gode til at vurdere, om det er helt uforsvarligt at stille varerne, hvis der er risiko for, at de kan blive stjålet.

Kunden ringede til mig i går og spurgte hvor hans maling blev af. Jeg undersøgte det, og efter fragtbrevet, var det leveret d. 20.4. ved 9 tiden.
Han sagde at der ingen maling var, og at ingen havde set det.
Jeg kontaktede igen danske fragtmænd, som sagde at chaufføren, havde mødt en dame ved døren, som lukkede ham ind, hvorefter han stillede spandene indenfor døren.

Min kunde er helt oppe og køre og skriver til mig at jeg skal bevise at det er leveret og hvilket tidspunkt. Jeg får så kontakt til kundechefen fra danske fragtmænd, og hun giver mig alle data. Dem giver jeg til kunden, samt kundechefens mail adresse og telefonnummer.

Så skriver han til kundechefen fra danske fragtmænd og beder om de samme ting og beder dem bevise, at varerne er leveret kl. 8.00.

Jeg skriver så til ham, at jeg kan se at hun havde skrevet alle dataene til ham, og at jeg håbede han fandt denne kvinde, som havde lukket fragtmanden ind, og dermed fandt hans maling.

Han svar var et brev, hvor han på advokatsprog skriver, at han skal have pengene tilbage ellers kommer der et retsskridt.

Jeg fastslår og fastholder, at du har en pligt til at opfylde aftalen, som oprindeligt fastlagt. Hvis ikke du vil opfylde aftalen, hæver jeg købet, og du er forpligtet til at tilbagebetale købesummen.

Du har indtil i morgen aften klokken 20.00 til at anerkende dit ansvar og acceptere at opfylde aftalen eller hæve købet. Hvis ikke du vil anerkende dit ansvar, vil du blive mødt af de fornødne retssskridt.   

Danske fragtmænd fraskriver sig alt ansvar, når kunden skriver at varerne må stilles uden kvittering. Kan jeg virkelig ikke sende den videre til mine kunder?

Hvis ikke, så er den jo ikke meget værd for min forretning, og jeg må slette den "service" overfor mine kunder.

Jeg kan lige se, at hvis han har ret, så kan mange kunder få gratis maling og jeg få mange udgifter til "forsvundne varer" efter de er blevet stillet af fragtmanden.

Håber nogen kan hjælpe mig her!? Jeg har åbenbart til i morgen (torsdag) kl. 20.00 Indifferent

Dbh
Michael Haahr

Tilmeldt 23. Apr 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Seoinstitutet Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Køre en retsag for 3 spande maling er der ingen mennesker der gør. Hvad han skal betale for en advokat for bste at se på sagen kan han købe mange flere spande maling.

Tilmeldt 23. Apr 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Seoinstitutet Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i dine handelsvilkår?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det lugter da langt væk af en der forsøger at snyde dig. Lidt mistænkeligt at varen må stilles for så derefter at flippe ud over den er væk. iøvrigt virker 'pseudo juridiske sprog' ret useriøst, mest af alt konstrueret til gøre dig bange og usikker, hvilket jo ser ud til at have virket.

skriv en mail, hvor du gør det klart at du på ingen måde vil anderkende hans krav, da leverancen er sket i henhold til kundens ønske.

Hilsen

Ravn

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

seoinstitutet:
Hvad står der i dine handelsvilkår?

Hej Seoinstitutet.

Der står følgende i mine handelsbetingelser:

Leveringer som "Må stilles uden kvittering"

Når man bestiller, kan man sætte kryds i "Må stilles uden kvittering". Gør man det, er leveringen på egen risiko, da fragtmanden fraskriver sig enhver erstatningspligt. Maler-maling.dk kan heller ikke drages til ansvar for bortkomne/stjålne varer, hvis man vælger, at varerne må stilles uden kvittering.
Man kan heller ikke forvente, at fragtmanden har tid til at gå om i et skur bag huset og sætte varerne ind under bordet, så ingen kan se varerne. Man kan kun håbe på han gider gøre det, da hans hverdag er meget stramt tilpasset.  Fragtmanden går heller ikke op på 4. sal med varerne. Som hovedregel, bliver varerne leveret ved første dør.

Dbh
Michael Haahr

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

Umiddelbart så vil jeg som andre også har nævnt, mene at du kan være helt rolig! :) Det lugter langt væk af at han prøver at snyde sig til noget gratis maling... Du har dit på det rene, villa jeg sige :) 

Vh, 

Meal4U.dk

Fra Randers C
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 44
Fra  BY LUX - bylux.dk Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det ser ud til at du har sikret dig, hvis han vælger at tage skridtet videre med en retsag, men det er nok meget tvivlsomt, om han vil gøre det for 3 spande maling.

Træls at du skal bruge så meget tid og energi på sådan en sag.

bylux.dk

BY LUX plakater er designet i Limited Edition a 100 stk.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Når kunden har handlet i en webshop, er det altid (uanset, hvad du skriver i handelsbetingelserne) dit ansvar, at varen bliver leveret til kunden (det fremgår af købelovens bestemmelser om fjernsalg).

Så du er nødt til at levere ham 3 spande maling, som han har bestilt, men han kan ikke kræve pengene tilbage. Så send tre nye spande maling, og sørg for at de ikke må stilles, men der skal kvittering til (eller kør selv ud med dem, hvis det er en mulighed). Enig i, at det lugter langt væk, men han har retten på sin side, uanset om det er rimeligt eller ej.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du henvise med et link til loven om dette?

Dbh
Michael

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Karsten Sønderup

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)