Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til første import af varer fra ikke eu land - hvad skal oplyses

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at starte en enkeltmandsvirksomhed op og har d.d. modtaget mit cvr.nr. samt importregistrering.

Jeg ønsker at bestille min første vare fra min kommende leverandør i Kina, men er i tvivl om hvad der skal oplyse på/i pakken.

1. Skal jeg bede min leverandør tilføje mit cvr. (EORI nummer = DK-cvr.nr.?) på pakken - eller er mit firmanavn nok?

2. Skal jeg bede leverandøren oplyse toldtrariffer på pakken - dvs varekoden?

3. Endvidere selvfølgelig bede leverandøren vedlægge faktura, så skat kan se købsprisen og dermed beregne tolden.

Hvornår betaler jeg told af varen? Ved registrering af cvr. nr. samt importtilladelse slipper jeg for at betale moms up front, men skal selv holde regnskab med 25% senere hen. Er dette korrekt forstået?

Jeg håber at nogle kloge hoveder kan hjælpe :o) På forhånd tak, og tak for et spændende og inspirerende forum/site.

Med venlig hilsen Tina Smile

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:25

Wenner_1:
Hvornår betaler jeg told af varen?

Hej Tina, 

Jeg svare kun på en del af dit spørgsmål, da der sten sikkert er andre der kan give dig et bedre svar end jeg. 

Told bliver typisk opkrævet månedsvis af SKAT. Dvs du modtager en regning fra dem en gang om måneden, for de forskellige toldsatser du skal betale. 

Tilmeldt 25. Apr 16
Skrevet kl. 20:32

Godaften Jannik,

Tak for det hurtige svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

altid god ide at dit CVR er med - eller tydeligt firmanavn + ja også godt hvis faktura f.eks. er med i plastperm så told med det samme kan se hvad der er op og ned (iflg den)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 16
Skrevet kl. 20:49

Hej John,

Tak for dit svar - men hvad med  toldtarrif (varekoden) hvornår skal den oplyses til skat? SKal jeg bede leverandøren tilføje det på pakken eller skal jeg oplyse det senere ved moms eller told?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

jeg ville overlade indfortoldning til en speditør. Toldtaffiffer er IKKE lette - det betaler sig ofte at give lidt for den del

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 16
Skrevet kl. 18:27

For mig giver det ikke mening at betale en speditør - når vi første vare er 1 stk.og vejer under 1 kg. Jeg er blot nysgerrig efter at vide om jeg skal oplyse toldaffiffer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)