Hejsa Amino. Skal man betale skat af Bitcoins? Hvis jeg nu modtager det der svarer til 50.000 DKK i bitcoins altså i mit bitcoin wallet, skal jeg så betale skat af det? Og hvordan vil skat nogensinde finde ud af at jeg har for over 50.000 DKK i bitcoins i mit wallet? Jeg sælger virtuelle counter-strike skins til bitcoins, og jeg har ingen intentioner om at sælge dem til "Rigtige penge" Altså kolde kontanter, danske kroner osv. |
Hvad med at kontakte Skat og høre dem ad? De kan give dig et præcis svar, vi herinde sidder jo trods alt ikke i Skat og håndtere skattespørgsmål omhandlende en virtuel møntfod,
Men de kan jo ikke tjekke internettet som sådan, med mindre det sted du har solgt og købt osv indberetter handler til Skat.
Jeg har i hvert fald aldrig fået en eneste henvendelse på de penge jeg har tjent på nettet på spil, hos udenlandske bookmakere og pokersites osv.
Nej det er op til én selv om man vil indberette det som udgangspunkt.
Så du slipper nok for Skat, hvis du ikke selv indberetter det. Men ellers kontakt da dem da de er den øverste komptence indenfor skattebetaling. Om de så helt forstår hvad det er du beskriver her tvivler jeg stærkt på. De er nok ikke helt opdateret ift bitcoins, og virtuelle handler osv.
Men ellers så skal du jo som privatperson betale skat af fortjenester også dem over internettet, og der må være en gældende dagskurs på bitcoins, som er det som tæller. Men ja du har jo ikke udbetalt dem, eller konverteret dem til rigtige møntfod/penge, så det bliver nok lidt svært at beregne værdien i danske kroner.