§ 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, og køberen ikke berettiget til at få købesummen tilbage, medmindre han tilbageleverer det modtagne i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var ved leveringen.
Stk. 2. Køberen har, når han hæver købet eller kræver omlevering, ret til at holde genstanden tilbage, indtil sælgeren svarer skyldig erstatning eller stiller betryggende sikkerhed for denne.
----------------------------
Har sælger således ikke modtaget et beløb for varen er du forpigtet til at returnere den for sælgers regning
Sikke da nogen vrøvl!
Du henviser til et område i købeloven som ikke har noget med sagen at gøre, da der ikke er tale om at købet hæves.
Der er tale om at sælger har sendt en forkert vare til køber. Dermed er der sælgers ansvar at varen kommer retur og køber KAN være behjælpelig med dette ved at indlevere den til et posthus. Det er ikke noget krav at køber SKAL gøre dette - især ikke hvis det er til ulempe. Men så skal sælger vide dette.
Sælger kan evt. komme forbi køber og hente varen. Man kan så diskutere om 6 km til et postkontor hvis der er bus er til ulempte. Her tror jeg bare at købe er luddoven og ikke giver gøre det for sælger.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
jo, det er købeloven der regulerer sådanne forkert fremsendelser. § 57 findes under "Bestemmelser vedrørende afvisning af leverede genstande og ophævelse af køb"
Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann
jo, det er købeloven der regulerer sådanne forkert fremsendelser. § 57 findes under "Bestemmelser vedrørende afvisning af leverede genstande og ophævelse af køb"
Jamen der er jo ikke tale om ophævelse af købet. Der er tale om at sælger har leveret en forkert vare.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Man kan så diskutere om 6 km til et postkontor hvis der er bus er til ulempte. Her tror jeg bare at købe er luddoven og ikke giver gøre det for sælger.
Så er vi mange der er " luddoven " Det havde jeg heller ikke gjort når det er sælger der har lavet fejlen.