Hej - jeg har luret lidt mens i har skrevet frem og tilbage. Alle materialer, som er rør, træ, indpakningsmaterialer mm, er købt på EMVs ejers private konto da der ikke var en konto i EMVs navn. Vi har nu tænkt os at lukke EMV og starte et IVS samt oprette en firmakonto under IVS. Vi har dog materialer vi skal betale for i denne uge som vi gør fra den private konto da intet at IVS er oprettet endnu og vi har mange ordre der venter. Hvordan kan vi øremærke de fakturaer til IVS under stiftelse? Og vi skal jo betale moms af vores salg men hvis vi ikke kan få moms tilbage af vores indkøbte varer, så ender vi jo i et stort minus. Håber det hjalp Mvh |
Cookie - John Hannover:om du kan trække ting du har købt i privat navn fra momsmæssigt i et selskab
Nej, HELT klart ikke, hvis det altså står klart, at det er købt i privat navn. Det gør det ikke udfra det oplyste.
Cookie - John Hannover:Selskaber kan KUN fratrække hvis regningen er udstedt til dem
Puha. Så har jeg mange fakta-, taxa-, restaurant- og alt-mulig-andet-bon'er, jeg skal have trukket ud af mange års regnskaber.
Cookie - John Hannover:På denne måde anser jeg klart Amino for farlig rent ud sagt.
Heri er jeg 100% enig!! Henvisninger til Dinero og diverse wiki - og for dén sags skyld andre private - er lisså 'farligt'. Det er kun Skat og i sidste instans Retten, som kan afgøre det.