Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide vurdering / hjælp / hvad mener i?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg står med en ide som jeg ikke ved om allerede findes, så vil høre om i kunne hjælpe mig. Men at finde ud af hvilke muligheder der er inden for ideen, og- eller om den har potentiale.

Min ide lyder på at starte er stort bibliotek med billede, og så have en app hvor billederne er tilknyttet. Konceptet er lidt ligesom Shazam, hør en sang, optag = du har titlen. Forstil jer dette bare med billeder? F.eks. Du ser noget som du er interesseret i at vide hvad er, f.eks. En bygning. Find appen frem, tak et billede = du får korte facts om bygningen. Så generet er ideen lige som Shazam bare med billeder. Hvordan lyder det?

Mvh.

Sebastian

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 10:09

Det lyder super smart  (og jeg tror faktisk at der findes noget lidt som det der ude allerede) men tilgengæld lyder der VILDT teknisk kompliceret at lave en billede-genkendelses-software/algoritme og vil kræve en kæmpe database af billeder.

Men hvis det lykkes vil der være kæmpe potentiale i din app.

Mvh David

Tilmeldt 25. Sep 15
Skrevet kl. 10:14

Tak for svar!

Jeg er enig med dig, det kræver en masse teknisk arbejde. f.eks. vdr. vinkler tror jeg der står en kæmpe udfordring forude, hvis jeg skulle gå i gang med ideen. 

mvh 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 10:14

Fin ide - men hvordan vil du tjene penge på den?

Tilmeldt 25. Sep 15
Skrevet kl. 10:18

Jeg er stadig i ide fasen, men hvis man gjorde at appen kostede f.eks. 6 kr, som mange apps gør, ville det så ikke være muligt at tjene på det. Ellers skulle det være hvis appen blev populær, og så have reklamer, eller oprette samarbejder med rejseselvskaber, også bruge appen til at hjælpe med noget sightseeing for turister eller noget i den dur.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 10:51

Som jeg forstår det vil du lave meget advanceret billedegenkendelse. Præcis den samme har Google arbejder på i rigtig mange år, med rigtig mange computere og rigtig meget billedematriale til at fodre den med.

6kr per kunde, kommer slet ikke til at måle sig med prisen for at lave et så kompleks system.

Ideen er pisse god !! - google elsker den og de arbejder på højtryk.

Tilmeldt 25. Sep 15
Skrevet kl. 11:02

Tak for den viden omkring google, det vidste jeg slet ikke. Men ja ideen er god ja!

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:12

Det er nævnt her : http://www.theverge.com/2016/2/25/11112594/google-new-deep-learning-image-location-planet

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:11

Udviklings-omkostningerne til sådan en app vil være rigtig mange millioner, dernæst skal du drifte serveren.

Du skal ihvertfald tænke nøje over hvordan pengene skal rulle ind :-)

Måske du skulle istedet reducere forventningen til version 1 for at teste markedet.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 15:24

Øhhh....
Google goggles

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)