Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra august 2016 skal der moms på salg af fragt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj alle,

Jeg er stødt på en artikel i Politikken der beskriver at fra august 2016 frafalder muligheden for at sælge porto uden moms købt gennem Post Danmark. Hvis jeg læser artiklen korrekt så vil det sige at når jeg køber fragten hos Post Danmark er den ikke momsbelagt men i det øjeblik jeg fakturer den videre til kunden skal jeg ligge moms ovenpå beløbet. Det giver unægtelig en væsentlig forhøjelse af fragtprisen for kunden. 

Artiklen kan læses her: http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/ECE3076505/netshopping-bliver-dyrere-der-kommer-moms-paa-fragten/

Jeg er dog lidt i tvivl om det er endeligt besluttet eller hvor lagt det nye tiltag er kommet. Der der bruges termer som "Fra første august i år vil Skat afskaffe den momsfri levering," men at de vil, er det det samme som at de også gør det? 

Er der nogen der har indspark til denne eller ved mere end jeg gør? 

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel ikke noget problem hvis man  er har en momsregistrering, for så får man momsen tilbage alligevel. Det er større problem for alle de små webhops uden momsregistrering

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 15:29

Du tager fejl du får ikke købsmoms retur ved køb af fragt ved PostDanmark, men du skal betale salgsmoms når dine kunde betaler fragt ved dig..

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 15:30

tlfnummer:
så får man momsen tilbage alligevel

du har misforstået noget. 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:33

Søn de øvrige skriver, så er købet af porto hos Post DK fortsat uden moms. Det er kun ved videresalg der skal ligges moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04

tlfnummer:
Det er vel ikke noget problem hvis man  er har en momsregistrering, for så får man momsen tilbage alligevel. Det er større problem for alle de små webhops uden momsregistrering
nej - der er ikke moms på porto og dermed jo ikke moms at få retur. Forudsætning for at få moms retur er, at der er moms på de man køber.

Det som bliver den store forskel er, tidl. kunne man f-eks. have købt frimærker for 50 kr som porto (og stadigt uden moms) - og fakturere kunden 50 kr uden moms ved at bruge udlægsordningen. 

Nu skal man lægge moms på til kunden og så er det ikke 50 kr men 62,50 kr og man er nu samlet 12,50 kr dyrere end inden udlægningsordningen 1/8 er afskaffet. Alle - momsregistrerede bliver derfor nu lidt dyrere med vare og forsendelse hvis post dk benyttes. De som ikke bliver dyrere, er faktisk netop de som IKKE er momsregistrerede

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

tlfnummer:
nej - der er ikke moms på porto og dermed jo ikke moms at få retur. Forudsætning for at få moms retur er, at der er moms på de man køber.

Det som bliver den store forskel er, tidl. kunne man f-eks. have købt frimærker for 50 kr som porto (og stadigt uden moms) - og fakturere kunden 50 kr uden moms ved at bruge udlægsordningen. 

Nu skal man lægge moms på til kunden og så er det ikke 50 kr men 62,50 kr og man er nu samlet 12,50 kr dyrere end inden udlægningsordningen 1/8 er afskaffet. Alle - momsregistrerede bliver derfor nu lidt dyrere med vare og forsendelse hvis post dk benyttes. De som ikke bliver dyrere, er faktisk netop de som IKKE er momsregistrerede

venligst John Hannover

Sorry min fejl, havde byttet rundt, Beklager

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 20:16

... Så i grove træk kan man sige at derefter vil det bedst kunne betale sig at sende fragtfrit?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

Paw Jeppesen:

... Så i grove træk kan man sige at derefter vil det bedst kunne betale sig at sende fragtfrit?

Det har ikke betydning for den samlede pris - så det er jo helt åbent

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)