Jeg er stødt på en artikel i Politikken der beskriver at fra august 2016 frafalder muligheden for at sælge porto uden moms købt gennem Post Danmark. Hvis jeg læser artiklen korrekt så vil det sige at når jeg køber fragten hos Post Danmark er den ikke momsbelagt men i det øjeblik jeg fakturer den videre til kunden skal jeg ligge moms ovenpå beløbet. Det giver unægtelig en væsentlig forhøjelse af fragtprisen for kunden.
Jeg er dog lidt i tvivl om det er endeligt besluttet eller hvor lagt det nye tiltag er kommet. Der der bruges termer som "Fra første august i år vil Skat afskaffe den momsfri levering," men at de vil, er det det samme som at de også gør det?
Er der nogen der har indspark til denne eller ved mere end jeg gør?
Det er vel ikke noget problem hvis man er har en momsregistrering, for så får man momsen tilbage alligevel. Det er større problem for alle de små webhops uden momsregistrering
Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk
Det er vel ikke noget problem hvis man er har en momsregistrering, for så får man momsen tilbage alligevel. Det er større problem for alle de små webhops uden momsregistrering
nej - der er ikke moms på porto og dermed jo ikke moms at få retur. Forudsætning for at få moms retur er, at der er moms på de man køber.
Det som bliver den store forskel er, tidl. kunne man f-eks. have købt frimærker for 50 kr som porto (og stadigt uden moms) - og fakturere kunden 50 kr uden moms ved at bruge udlægsordningen.
Nu skal man lægge moms på til kunden og så er det ikke 50 kr men 62,50 kr og man er nu samlet 12,50 kr dyrere end inden udlægningsordningen 1/8 er afskaffet. Alle - momsregistrerede bliver derfor nu lidt dyrere med vare og forsendelse hvis post dk benyttes. De som ikke bliver dyrere, er faktisk netop de som IKKE er momsregistrerede
venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
nej - der er ikke moms på porto og dermed jo ikke moms at få retur. Forudsætning for at få moms retur er, at der er moms på de man køber.
Det som bliver den store forskel er, tidl. kunne man f-eks. have købt frimærker for 50 kr som porto (og stadigt uden moms) - og fakturere kunden 50 kr uden moms ved at bruge udlægsordningen.
Nu skal man lægge moms på til kunden og så er det ikke 50 kr men 62,50 kr og man er nu samlet 12,50 kr dyrere end inden udlægningsordningen 1/8 er afskaffet. Alle - momsregistrerede bliver derfor nu lidt dyrere med vare og forsendelse hvis post dk benyttes. De som ikke bliver dyrere, er faktisk netop de som IKKE er momsregistrerede
venligst John Hannover
Sorry min fejl, havde byttet rundt, Beklager
Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk