Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udleje - hvor meget skal jeg renovere? Udleje som privat eller virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg har en lejlighed, jeg gerne vil leje ud og håber, at der er nogle andre udlejere her, med mere erfaring end jeg :-) Lejligheden trænger til en kærlig hånd, blandt andet er badeværelset nedslidt og strømmen i huset skal deles op. Derudover kunne jeg godt komme i tanker om nogle andre fede ting, som at fritlægge mursten på en væg og at løfte loftet til kip. Men kan den slags betale sig ind over huslejen? Og bliver lejligheden mindre robust af den slags gode ideer?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvad I mener vil være økoomisk smartest - at leje ud privat eller at lægge ejendommen ind i et firma?

Og hvis der er andre gode råd eller faldgruber, så skyd endelig :-)

mvh. tina

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:14

Tina, simpelt hvilket segment ønsker du skal leje din lejlighed...

De mest attraktive lejere stiller krav og betaler gerne, men husk smag og behag.

Du nævner intet om hvor lejligheden ligger, så kan ikke svare om det kan betale sig, men overvej igen hvilke lejere du ønsker, sjovt nok er dem der raserer en lejlighed også dem, der ikke kan betale istandsættelse...

Hvis du tidligere har beboet ejendommen og der dermed er mulighed for skattefri fortjeneste ved salg, er firma næppe en god ide.

Men til sidst vær ikke bleg for at afvise lejere, check deres indtægt og formue, og afvis hvis det ser suspekt ud.. har just betalt 130.000 kr for istandsættelse af hus efter en lejer.

Kræv at se lønsedler og skatopgørelser og afvis, hvis de nægter.. alternativet kan blive for dyrt.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:58

Væggen bliver ikke mere ustabil hvis du fritlægger den.  Jeg  tror  det er et enten eller.  Enten gennemfører du det med badeværelset og fritlæggelse,  eller også skal du bare lave det mest nødvendige.  

Hvis du skal hente det ind på lejen, skal der være nogen pang effekter.  Det kunne være no touch vandhane i bad, (faktisk ikke så ekstra dyrt),  LED lys strategisk rigtige steder (heller ikke dyrt) downlights på den fritlagte mur så der kastes skygger.  Måske en spartlet  væg hvor du blander grå farve i spartlen og lakerer bagefter.  Nu kender jeg jo ikke lejligheden men du har sikkert egne ideer også :-) 

Tilmeldt 30. Jan 15
Skrevet kl. 13:50

Mange tak for dit svar - og ja, det handler netop om, hvilke lejere jeg gerne vil have - og dem der gerne vil leje gammelt l*rt, vil jeg i hvert fald ikke have ;-) Godt input med fortjeneste ved salg - jeg har netop boet i huset, så det giver rigtig god mening at have med i tankerne :-) 

mvh. tina

Tilmeldt 30. Jan 15
Skrevet kl. 13:57

Fede ideer, tak :-) Badeværelset skal laves, det er helt færdigt - du har nok ret i, at det vil være mærkeligt at lave et topfedt badeværelse, hvis resten af lejligheden så ikke spiler sammen med det :-)

mvh. tina

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:21

Du kan vælge at blive beskattet efter reglerne i virksomhedsordningen og så opspare overskuddet. Du bliver beskattet med 22% a-conto skat, og bliver først beskattet af resten når du ophører med virksomhedsordningen.

Det kan sikkert kun betale sig hvis du betaler topskat i dag, men tal med en revisor om det.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 30. Jan 15
Skrevet kl. 15:03

Tak fir svaret - jeg var også nået frem til, at jeg nok skal have fat i en revisor. Der skulle vel ikke være nogen, der kender en, der har erfaring med boligudlejning og som er i nærheden af kolding?

mvh. tina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)