Hej håber en kan hjælpe mig. Jeg har et cvr nr hvor jeg drivere en lille hobby shop men tror jeg ville lukke ned da jeg ikke har tid til det. hvad skal jeg betale til skat. Jeg går udfra jeg bare skal betale den moms som er trukket fra ved køb af vare som ikke er solgt og derfor ligger på mit lager.
Du køber dine varer ud igen privat - som helt normalt salg med moms - og dermed får du 0 moms i det forhold og ingen udgift for varerne i virksomheden og så laver du lukke regnskab og varene er dine
jep du køber varene til indkøbspris selv på en faktura til dig selv - med moms som regnskabsprogrammet selv klarer når du sætter prisen til indkøbspris - så alt du har købt er ude igen og virksomheden tom - og dit regnskab er dermed renset for lager og aktiver og du kan lukke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så bliver der jo et plus på firma konto og dermed et overskud som jeg så skal betale skat af.
Din firma konto har intet at gøre med din skat - men HAR du tjent penge når du udligner dit varekøb - købt for x kr - taget ud igen for x kr - ja så skal du naturligvis betale skat af dit overskud.
Tag en online bogholder eller revisor ind over så du ikke skal få en overraskelse siden
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er freelance bogholder, og du er velkommen til at skrive, hvis du har brug for hjælp til afvikling af virksomheden. Tænker det kan ordnes på en time, alt afhænglig af omfanget :-)
Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!