|
Hej, er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bogføre renteudgifter på skattekontoen som endnu ikke er betalt. Lige nu har jeg en kladde hvor det er rente udgifter til det offentlige og modpostere banken. Men det er dog ikke helt korrekt, i min verden, da pengene først er trukket på ban kontoen senere. Nogle som har erfaring skattekontoen og dinero? |
du bør oprette en ny konto - ved siden af banken - og en ny konto til renter - ved siden af den alm. med tekst skatterente og bogføre på de tonickhlauritsen:Hej, er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bogføre renteudgifter på skattekontoen som endnu ikke er betalt.
Lige nu har jeg en kladde hvor det er rente udgifter til det offentlige og modpostere banken. Men det er dog ikke helt korrekt, i min verden, da pengene først er trukket på ban kontoen senere.
Nogle som har erfaring skattekontoen og dinero?
Årsag er at skattekonto er en beholdning helt som banken og ny konto til renter skat - fordi du skal kunne finde den let igen, når du laver årsregnskab - da den udgift skal tillægges dit resultat i skatteregulering (ikke fradrag for skatterenter)
vh John H
Bliv gratis medlem