Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bondefangeri eller skide smart

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marwe:

Sjovt at de er e-mærket - så åbenbart er der ikke noget galt med deres hjemmeside - det er åbenbart intet lusket, skrevet med småt osv. Jeg har lige prøvet at gennemgå købsprocessen, og man skal virkelig være idiot (ikke at jeg mener du er) men for ikke at være klar over at det koster 99 kr. efter den første uge.

Så igen, når man peger fingre af andre, så peger 3 fingre mod én selv.

Hvis du kan blive "snydt" af sådan en hjemmeside som plusbog, så vil jeg bare advare dig om at der står udenlandske personer ved motorvejen som sælger "guld" til næsten ingen pris - men det er ikke guld ;-)

Min vurdering mht. bondefangeri går alene på indholdet af emailen som OP viste. Emailens tekst er i min optik vildledende, eftersom der står DKK 0,00 ud for linien med abonnement. Det fremgår simpelt hen ikke af emailen, at man tegner et abonnement.

Hvis det er meget tydeligt i købsflowet at man tegner et abonnement, er det måske en anden sag. Dog kan jeg ikke lige se det indlysende i, at der automatisk tegnes et abonnement, hvis jeg blot køber et enkelt produkt.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Betingelser

Generelle betingelser 

Plusbog.dk ApS er en fordelsklub med billlige bøger. For at afgive en bestilling på Plusbog.dk, skal du være fyldt 18 år og være bosiddende i Danmark. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Tilbuddene gælder ikke ved forsendelse til Grønland, Færøerne og i udlandet. 

Alle priserne på bøger er inklusiv moms og eksklusiv levering. Priserne er dagspriser, og Plusbog.dk opdateres flere gange om ugen. Det er muligt at se tidligere ordrer via login på hjemmesiden under "Mit medlemskab". Alle aftaler indgås på dansk. Hvis du opretter et PLUSmedlemskab, kan du se betingelserne for dette her

Det er kun via hjemmesiden, at du kan bestille varer fra Plusbog.dk ApS. Hvis du evt. har forespørgsel på varer som ikke er på siden, er du meget velkommen til at kontakte os mht. om vi kan skaffe bogen. Bøgerne betales online på plusbog.dk med betalingskort. 

Leveringstiden er 1-5 hverdage - den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt bog. Levering sker med Post Danmark, DAO distribution eller Swipbox distribution. 

Fortrydelsesret 

Du har 30 dages fortrydelsesret efter modtagelse af din ordre. I tilfælde af flere bøger som er bestilt i én ordre men leveres enkeltvis, beregnes fristen fra det tidspunkt, hvor den sidste bog er modtaget. Falder den sidste dag for udnyttelse af fortrydelsesfristen på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag. 

Hvis du ønsker at udøve din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen give os besked om dette i en utvetydig erklæring. Du kan benytte standardfortrydelsesformularen, som du kan finde her

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Da du bærer risikoen for varen under tilbagesendelsen, anbefales det, at du sørger for en forsvarlig emballage, ligesom du bør få en kvittering herfor. 

Bøgerne skal sendes til: 

Plusbog.dk c/o DBK 
Mimersvej 4 
4600 Køge 

Når du fortryder et køb hvor du har betalt online, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til det betalingskort, som du benyttede i forbindelse med din bestilling. Når vi har fået varen retur, eller har modtaget dokumentation for at den er returneret. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. 

Bemærk, at du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du har håndteret varen på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber. 

Sådan handler du hos os 

For at foretage et køb på plusbog.dk skal du igennem 5 trin. 
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen. 
2. Indtast dine personlige oplysninger 
3. Godkend vores forretningsbetingelser 
4. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet 
5. Gennemfør betalingen 

Betaling

Når du bestiller bøger på Plusbog.dk, betaler du online vha. betalingskort. Du kan betale online med følgende kreditkort: Dankort, VISA/ Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, VISA electron og JBC. Der tages gebyr ved kortbetaling på Plusbog.dk på bøger, men ikke på PLUSmedlemskaber. Gebyrerne er: - Dankortgebyr til PBS: 0,66 kr. pr. betaling hvis den er under 50 kr, 1,04 kr. pr betaling hvis betalingen er mellem 50,01 og 100 kr og 1,32 kr hvis betalingen er atørre end 100 kr. - Kreditkortgebyr til PBS: 1.25 %, dog min. 1.95 kr. 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har som udgangspunkt ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Plusbog.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er sendt til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Leveringspriser 

Priserne på bøger er inklusiv moms men eksklusiv levering, som for fragt og ekspedition i Danmark udgør 19 kr. pr. bog for plusmedlemmer og GULD-medlemmer, og 9 kr. pr. bog for PLATIN-medlemmer. For ikke-medlemmer er prisen 19 kr. pr. bog. 

Levering 

Bøgerne sendes indenfor 1-5 hverdage, fra din bestilling er modtaget. 

Levering sker med Post Danmark, DAO distribution eller Swipbox distribution. Leveringstiden fremgår af de enkelte bøger. Vi leverer til Danmark, ikke Grønland og Færøerne. 

Reklamation 

I tilfælde af at bogen evt. er beskadiget ved modtagelsen, så kontakt os hurtigst muligt via vores Kundeservice eller telefon 7020 4230, for nærmere information om, hvorledes du skal forholde dig. Når du handler på plusbog.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Købelovens mangelregler finder således anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Varen sendes til: 
Plusbog.dk c/o DBK 
Mimersvej 4 
4600 Køge 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, da du bærer risikoen for varen under tilbagesendelsen, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Hvis vi ikke sammen kan finde en løsning på en sag om reklamation, kan du klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan læse mere om dette her

E-bøger

E-bøgerne ligger klar til at hente i app'en, med det samme ordrebekræftelsen er godkendt. Du får ligeledes en mail tilsendt med ordrebekræftelsen på dit køb.

Digital vandmærkning beskytter ophavsretten på bogen. Når du har købt og hentet e-bogen ned i app'en eller downloadet e-bogen, stemles den med et digitalt vandmærke. Vandmærket ses ikke, men er blot en information i filen, hvori dit ordrenummer er tilkoblet. Vandmærket betyder ikke noget for dig som læser, da det ikke forringer bogens kvalitet eller lign. Vandmærket betyder, at du kan downloade e-bogen og at den så tilhører dig. Det er naturligvis forbudt at kopiere eller dele e-bogen til andre. 

Idet e-bøger er digitale, er der ingen fortrydelsesret, fra det øjeblik hvor du har hentet e-bogen ned i app'en eller downloaded den. Hvis du ikke har hentet e-bogen ned i din app eller downloaded den, har du 14 dages returret. 

For at kunne benytte sig af e-bøger, er det et krav at man som forbruger har udstyr med internetadgang, så man kan hente og læse e-bogen. 

Cookies 

Som udgangspunkt gemmes ikke cookies, men når du logger ind på Plusbog.dk, kan du afkrydse "Husk login". Derved gemmes en cookie, så du automatisk er logget ind, næste gang du besøger Plusbog.dk. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC. 

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Cookien vi gemmer er en ”permanent Cookie” og den gemmes som en tekstfil på din PC i et år. En ”permanent Cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside. 

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies 

Logstatistik 

Logstatistik bruges på Plusbog.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Vi anvender alene logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Den data-ansvarlige er Plusbog.dk ApS. 

Personoplysninger 

Plusbog opbevarer dit navn, adresse, telefon nummer og e-mail adresse i et elektronisk kundekartotek, som ingen andre end Plusbogs indehavere og ansatte har adgang til. Når du bestiller en vare i Plusbog.dk, videreformidler vi dog din bestilling, dit navn og dine kontaktoplysninger til den respektive leverandør, som ekspederer din bestilling. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Oplysningerne registreres hos Plusbog.dk ApS og opbevares af hensyn til bogføringslovens regler i fem år efter udløbet af det regnskabsår hvor oplysningerne er registreret, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Som registreret hos Plusbog.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Plusbog.dk ApS via e-mail support@plusbog.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tue Skaarup:
Emailens tekst er i min optik vildledende

Adgang til alle PLUStilbud for kun 99 kr/måned i løbende abonnement - få 1. uge GRATIS. - DKK 0,00


Der står da klart at tydeligt at det koster 99 kr./måned og man får 1. uge gratis. Og det står endda med fed skrift.

Det kan man da ikke kalde vildledende !!!

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jo, der står jo DKK 0,00 :-)

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig over ikke en eneste har kommenteret på punkt 2.
Jo så vidt jeg er informeret skal alle hævninger på dit kort vedhæftes en kvittering. Jeg mener sågar du kan få 4x99 kr tilbage da de kun kan eftersende for den seneste eller første måned i disse situationer , men dette er jeg ikke helt skarp på.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

svært at overskue disse betingelser , man skal være dygtige læser overskue store tekster 

bedste virksomhed kunne gøre i rigtigt god markedsføring meget god etik for bedste kunder end dem selv var at sende advarsels ud du skal afmelde ellers trækkes beløbet og mail står at du skal huske afmelde før gratis periode udløber

men de driver jo virksomhed og jo den måde giver dem bedre overskud i forretning moralske synes jeg er forkerte ,jeg er ikke jurist så ved ikke hvor meget de skal oplyse 

man skal ikke gå fuldt ud efter trustpilot score betalene har nemmere ved at fjerne dårlige anmeldelsers og når man kigger bageste sidste anmelders er der en del med samme problematik som Keld har haft 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikael christiansen:
svært at overskue disse betingelser , man skal være dygtige læser overskue store tekster 

Men vi er enige om, hvis de er e-mærket, så lever de op til visse krav. Og de kære jurister fra E-mærket har gennemgået deres side osv.

Og igen, må man da også selv tænke på at hvis man kan købe en bog til f.eks. 9 kr. som normalt koster 100 kr. andre steder - så er er der nok en hage.

Omkring TP, så kan jeg da godt forstå at det er nemt at fjerne dårlige anmeldelser, hvis det er anmeldelser ligesom i den her sag - hvor jeg mener at trådstarter har givet helt forkert karakter, fordi han har glemt at afmelde sig sit abonnement, og bagefter trækker "offer" kortet

Og for en god ordens skyld, så "holder" jeg ikke med plusbog.dk - men de har bare et koncept hvor man betaler et beløb hvert måned mod at man kan købe billige bøger. Og hvis man ikke ønsker det, så kan man købe en bog på helt normalt vis i boghandel eller på nettet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Mikael christiansen:
svært at overskue disse betingelser , man skal være dygtige læser overskue store tekster 

Men vi er enige om, hvis de er e-mærket, så lever de op til visse krav. Og de kære jurister fra E-mærket har gennemgået deres side osv.

Og igen, må man da også selv tænke på at hvis man kan købe en bog til f.eks. 9 kr. som normalt koster 100 kr. andre steder - så er er der nok en hage.

Omkring TP, så kan jeg da godt forstå at det er nemt at fjerne dårlige anmeldelser, hvis det er anmeldelser ligesom i den her sag - hvor jeg mener at trådstarter har givet helt forkert karakter, fordi han har glemt at afmelde sig sit abonnement, og bagefter trækker "offer" kortet

Og for en god ordens skyld, så "holder" jeg ikke med plusbog.dk - men de har bare et koncept hvor man betaler et beløb hvert måned mod at man kan købe billige bøger. Og hvis man ikke ønsker det, så kan man købe en bog på helt normalt vis i boghandel eller på nettet.

når jeg kigger på siden ligner det en almindelig webshop kan køber bøger på ikke kun bogklub 

men der er nogle plus fordel hvis læser meget den men som jeg gjorde lige nu prøvede køb lignede det ikke jeg indmeldte mig i en bogklub med det samme 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)