Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit site meget sløvt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi Nielsen:
Jeg tror aldrig nogensinde jeg har set webpagetest.org måle en hjemmeside til 1 sekund. Facebook ligger ekempelvis på 3.5 sekunder http://www.webpagetest.org/result/160410_CJ_CN2/

Det er - som du peger på - helt almindeligt med langsomme websites, Facebook er et af dem. Det ændrer dog ikke ved, at det af hensyn til god brugervenlighed, vil være godt at komme ned på en sideloadtid eller Speed Index på 1,0 sek, målt med webpagetest.org. Og jo, det kan snildt lade sig gøre.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:19

Lucas - Hosting4Real:
Kan se testen der blev lavet var lige efter CDN blev slået til, så alle statiske filer er en cache miss, prøv igen ^_^

Har lige kørt testen igen, det blev resultaterne ikke bedre af.

Lucas - Hosting4Real:
Vi skal også være opmærksom på at siden fylder godt 17 megabyte i det tilfælde, og instagram er en af de større problemer i målingen.

Målingen fejler ikke noget, den viser ret godt hvad en besøgende oplever. Og besøgende er nok ikke så interesserede i hvad årsagen er til den langsomme oplevelse.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:38

Tue Skaarup:

Målingen fejler ikke noget, den viser ret godt hvad en besøgende oplever. Og besøgende er nok ikke så interesserede i hvad årsagen er til den langsomme oplevelse.

True that, men der er ihvertfald konfigureret cache nu, så de få ms bliver sparet server-side, og så CDN for at flytte indholdet tættere på brugeren (ikke at det gør nogen stor forskel anyway).

@Jakob, kom i tanke om, at siden er hurtig, hvis man har en hurtig nok forbindelse, (jeg sidder personligt på 500/500 megabit, så da jeg så sidens størrelse blev jeg forbavset). En ting ville være at bruge mindre billeder, der vil du kunne spare en hel del - og konvertere billeder fra png til jpg hvis de ikke har transparent baggrund.

Du kan se et eksempel her:

Hvis du skifter fra PNG til JPEG og sætter kvaliteten til 80%, så går du fra 714 kilobyte ned til 223 kilobyte (reduktion på 68.76%)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:44

Jeg kører på 50/50 mbit

Det vil jeg lige se på. Skal jeg bare konvertere filerne manuelt fra png til jpeg i Photoshop, eller er der et plugin?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:03

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 17. Mar 16
Indlæg ialt: 46
Fra  Audio Resort ApS Skrevet kl. 13:22

http://tinypng.com kan måske være din ven. Jeg testede med et af billederne på forsiden (dan1.png) som blev komprimeret ned fra 500KB til 146KB.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:46

Husk også at komprimer dine billeder alle steder. Ser ud som det kunne være bedre.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)