Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab må jeg ikke se ???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har tidligere fået hjælp herinde,håber at jeg får det igen .
Jeg vil godt overtage en madbiks, med kunder m.m til start skal det være leje.
Sælger som har det som i/s med en ven vil ikk oplyse mig om årsregnskabet for de sidste 2 år og det finder banken mærkligt .. Sælger mener at det kan vi ik bruge til noget det kun omsætning og de faste udgifter i biksen der er interssant for os siger han.
hvorfor må jeg ikke se dem?
Han har sammen med sin ven også en anden biks og tænker at de køre regnskabet sammen i et ?
Jeg har tons af spørgsmål og ved godt at jeg ska søge prof hjælp og det gør jeg mandag , men hvis der var en her som havde tid og jeg evt måtte ringe til
Knus

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:52

Han kan have mange grunde til, at han ikke ønsker at vise dig regnskabet. Men jeg forstår ham ærligt talt ikke. Jeg kan ikke se, hvilke oplysninger, der kan være at finde, som du ikke selv får indsigt i, når du overtager stedet?

Personligt ville det nok være no-go for mig og jeg ville starte et andet sted. 

På den anden side er det ikke første gang, jeg hører om sådan en situation og jeg tror - men ved det ikke - at det er helt lovligt, at han holder kortene ind til kroppen.

Håber, der kommer nogle kompetente iværksætter-rådgivere på banen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal selvfølgelig ikke købe en forretning hvor du ikke må få regnskaberne at se!

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 18:43

Jeg skal leje den først med henblik på købe , der er en god kundekreds og det er en lille by så hvad formål har han med at snyde ?

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 18:45

Ja tak for svar , det er irriterende at det sådan når det nu er det man vil og kan køre den bedre ham

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 18:50

Hvordan ved du, at der er en god kundebase.. Når du ikke må se de faktiske tal..??
Alle kan jo nævne en omsætning, hvis man ikke skal fremlægge fakta, og regnskab.. Men passer den omsætning så..😉

Jeg vil ikke rører den foretning før jeg har set det regnskab fra ejeren af. Hvis jeg var dig..

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:43

Muligvis fordi de faktiske indtægter (kontanter) ikke er blevet indtægtsført i regnskabet, og derfor ser regnskabet på papiret ikke så godt ud.

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 20:00

Tak for svar , jeg bor i byen og den er ældre biksen og ved af omtale at den køre ikke dermed sagt at deres økonomi er i orden

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 20:03

Det er også min tanke. På trods af at det nu faktisk ser godt ud det som han skrevet ned selv og ikke en revisor , synes du at det er dårlig ide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

Hold dig væk - uanset det er fordi den kun kan løbe rundt med snyd med skat og kassen eller hvad - Du skal ikke overtage noget som du ikke kan få regnskab på - no way

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)