Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af varenumre i kasseterminal

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores leverandør af kasseterminalsystem fastholder (med henvisning til regnskabsloven), at et varenummer ALDRIG må ændres.

Eet eller andet sted kan min logiske sans godt følge med, da der jo vil opstå kaos hvis den samme vare er solgt under forskellige varenumre.

Problemet er bare, at selvsamme leverandør efterhånden har fucked sit eget system up med utallige varianter af varenumre, da han ikke har styr på hvorledes diverse opdateringsfiler fra forskellige leverandører skal formateres i hans database.

Kan vi slippe afsted med at slette hele databasen og starte forfra? Over for revision/Skat vil vi så påstå, at der har været et systemnedbrud som har nødvendiggjort en genstart fra scratch? Vil det give en bøde eller vil vi blive mødt med andre konsekvenser?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:28

"Shit happens" - - jeg synes, I skal gøre det, I finder bedst. Hvis det er at scratche pga. de forhold, du nævner ovenfor, så er det sådan! Det er i mine ører en ganske god forklaring, som jeg ikke kan forestille mig andet end, at Skat godtager. Spørg evt. revisor og vær ærlig. Nedfæld det, mens I kan huske det - og gerne med nogle eksempler, som klart viser problemet! Hvis det er muligt og brugbart, kan I evt. lave et excel-ark med alle varenumrene, hvis man derved kan se, at der er ged i det.

Er det virkelig nødvendigt at starte heeelt forfra? Lyder besværligt.

(ps. Vi er eksperter i databaser, identifikationer og nummereringer. Giv en mail eller PB, hvis vi skal se på det og give alternative bud på en løsning. Det kunne måske også hjælpe leverandøren :-))

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:31

Jeg vil dog gerne vide præcist hvad regnskabsloven siger desangående.

Hovedparten af de næsten 200.000 varer er indlæst via leverandørfiler, men det ville være træls og et stort arbejde at genoprette de varer, som er lagt ind stykvist manuelt. Desværre er det kun eet menneske i hele verden der har overblik over databasens struktur og han er ikke voldsomt samarbejdsvillig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)