Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bank kan ikke finde ud af at godkende min virksomhed, hvad gør jeg ?!?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den fjollede situation at min bank ikke kan finde ud af at godkende oprettelsen af min virksomhed.

Jeg er igang med at oprette et ApS på virk.dk og for godkendelse af kapitalen, de 50.000 kr. det kræver at oprette virksomheden, skal min bank godkende kapital posten via en mail de får fra erhvervsstyrelsen. Men efter at have snakket med flere forskellige rådgivere har jeg nu fået at vide at ingen aner hvad de skal gøre og aldrig har prøvet at godkende en kapital post på denne måde før... 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at skifte bank?

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

En revisor vil kunne gøre det, hvis pengene står på en konto oprettet i selskabets navn(under stiftelse)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis ikke banken kan finde ud af det - ofte mod en pris faktisk - så kan du gøre det via en advokats klientkonto f.eks.

Jeg mener banken skal have et nummer/kode - som du får ved registreringen - til at godkende kapitalen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men altså er det ikke mærkeligt at min bank ikke kan finde ud af at gøre det ? Eller er fordi folk oftest vælger en revisor til at gøre det eller hvad? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg tror langt de fleste kører via advokat ved oprettelse (normalt advokater som har klientkonto) men jo det er mærkeligt - og jeg vil påstå en hver gang skal kunne finde ud af det, om ikke andet - via hovedsædet. Det er ikke noget en alm bankmand kan - det er en speciel bank nemID som nogle få af dem har, der skal til for at bekræfte kapital i selskaber under stiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg må prøve og snakke med dem om det på mandag. tak for svar

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde være et par stykker i din bank der kan godkende. Prøv evt at spørg efter en erhvervsrådgiver.

Ellers kan du ringe til os på mandag på 88442010, så kan vi løse det via vores klientkonto.

Venlig hilsen Christina Kirk
NybroKirk Advokatfirma

Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 16
Fra  Skydt Consult ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det lidt siden, så kan være det ikke er helt korrekt husket.

Jeg har Vestjydsk Bank.

De kan heller ikke finde ud af det.

De ville ikke acceptere hvis jeg fremsendte igennem virk.dk ud fra det link hvor man kan sende til ens bank og de kan godkende kapitalen.

De ville heller ikke acceptere at overføre penge til min nye firma konto, og fremsende kontoudtog til min revisor, så han kunne garantere pengene var i firmaet.

Så jeg endte med at betale en advokat, for at han kunne ordne det, med hans klientkonto.

Koster så heller ikke alverden. billigaps.dk de kan oprette det hele til en ok pris.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

"Sakset" fra flg.     https://www.legaldesk.dk/artikler/bekraeftelse-af-selskabskapital

"Rent teknisk gøres det ved, at du først stifter dit selskab i Erhvervsstyrelsens IT-system. Når du så skal oplyse selskabets kapital, kan du indtaste e-mail-adresse på den person, der skal erklære at beløbet er tilstede. Herefter vil advokaten, revisoren eller banken modtage et link per e-mail, hvorefter de kan bekræfte selskabskapitalen."

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)