Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet drift :-(

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Det helle handler om kost benefit nogle firma vil have flere tusinde kunder på sammen server andre kun pr hundrede.Det helle handler om hvordan deres prispolitik er og hvad de tjener deres penge på.Det er enligt meget nemt, i køre på IIS 6. Det er nemest at konfigurere hvis alle kunder køre sammen application pool, derfor hvis det er en kunde som gør noget tungt eller få for meget trafik vil han eller hun trække alle de andre med ned.Der findes metoder Scannet eller andre udbyder kan benytte sig af, men jeg tror ikke de vil gør det da det koster en del penge og administration. Men sårdan er det jo, Scannet og de andre større det satser på standard butikker og mange af dem derfor vil da altid være noget som kommer til at opleve de her type problemer.Men der er flere faktor, det programmering de bruger, de databaser de bruger osv.. Det her er ikke en undskyldning for det de gør .. da det er uacceptabelt, men en pegefinger til jer at i skal være opmærksomt på hvad i giver for jeres shop kontra hvad i få for det. Jagt nogle af de små udbyder de har noget højre loyalitet og i vi få mere for jeres penge.

/ Robert Radut rr@webia.dk www.webia.dk 70 20 11 04
Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:24

Mikkel deMib Svendsen:

Man skal så være opmærksom på, at der sagtens kan være flere IPs tildelt hver server!

Specielt hvis man laver e-handel hvor sikkerhed (SSL) er et must, ser man meget ofte at servere har mere end en IP-adresse - og ofte *mange*, da der kun kan benyttes et enkelt SSL-certifikat pr. IP-adresse.

/Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

jjam:

Er det kun mig der har oplevelsen af at scannet's webshop løsning har været ramt af rigtig mange udfald den seneste tid. Jeg har ikke målt, men syntes at min shop alt for tit ikke har været tilgængelig. (Er i øvrigt tilfreds med løsningen)

Hvor hårdt er du bundet op imod Scannet? Har du overvejet en anden udbyder?
Der findes stadig, udbydere der går højt op i kvalitet, oppetider og absorlut og bestemt ikke mindst Kundeservice. Jeg hoster selv, flere halv store webshoppe - og jeg ved da at hvis man bare er nede i 5-6 min midt på dagen, pga af en Windows genstart er der allerede nogle af mine kunder der måske midste kunder. Hvis det er større webshoppe, vil jeg helt klart anbefale at i finder en type webhosting i og mange andre stoler på (jeg skal ikke kunne sige om om Scannet er det).

God fornøjelse med jeres webshoppe og Scannet ;-) & Godt nytår

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:32

Hej webname

Da jeg selv arbejder som IT konsulent, så er jeg absolut klar problemstillingerne ved en høj oppetid. Scannet har IMHO stadig en rigtig god track record, også på andre hostede systemer. Men sådanne oplevelser gør selvfølgelig at leverandørforholdet overvejes. Jeg ved hvor lidt der skal ti for at et netværk vælter, og hvor besværlig det kan være at finde fejl i et driftmiljø. Jeg tror stadig på at der er tale om enkeltstående tilfælde. Man kan købe sig fattig i redundante systemer, og alligevel opleve nedetid (Den Danske Bank).

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:33

Selvom vi måske øffer lidt lige nu, vil jeg lige skynde mig at sige, at jeg ellers har været yderst tilfreds med Scannets løsning, og det er første gang jeg har oplevet problemer med dem.

Men træls er det da, når det står på. Vi ved hvor hurtigt kunderne er til at vælge fra, hvis et site ikke svarer. (det gør jeg også selv - gider ikke bruge tid på sådanne sider).

Ærgeligt. Er dog fortrøstningsfuld, og regner med at der hurtigt kommer stabilitet og den sædvanlige gode standard, vi er vant til.

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Jeg vil indrømme, at det kan være svært at finde en fejl - meeen hvis man kører med synkon backup i en anden brandzone og, har en sekundær server i den anden brandzone. Så kan man nå langt. Jeg vil da håbe for jer snart mange, der har deltaget i denne tråd at Scannet, kommer up2date igen. Jeg må da ligeledes indrømme, at hvis jeg søger efter et produkt på google, og siden ikke svarer - så er butikkens chance for at mit køb skal ende der noget lignende nul, medmindre de praktisktalt har det bedste produkt og jeg støder på dem senere.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:55

Det ser ud til at problemet er løst,,,, håber jeg :-)

-----------------------------------

Driftstatus

Tilbage

Tidspunkt Meddelelse
04-01-2008 15:03 I perioden fra 27/12 2007 til 2/1-2008 har der optrådt en periodisk hardwarefejl på et af vore subnet.
Fejlen er nu lokaliseret og udbedret.

Vi beklager, de gener fejlen har medført for enkelte af vore kunder.
.

Forside

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 01:38

Jeg vil også lige for en god ordens skyld nævne at jeg jo havde bedt om at få besked om hvad der var galt og den fik jeg så i dag med henvisning til deres driftstatus, som jjam også henviser til, så man må sige at de har overholdt deres del af aftalen om at give mig besked :) Jeg syntes faktisk at de har givet mig en god service i denne forbindelse og jeg ved også at det kan være svært at finde periodiske fejl.... Så thumbs up herfra til dem..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)