Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min udlejer vil opsige mit lejemål før kontrakt udløb, tariffer, retningslinier osv søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en del år haft lejet et større værksteds/lager lokale til min virksomhed. Jeg har af et par gange ændret lejekontrakten med ejer, da jeg har fået flere og flere kvadratmeter. 

Min nuværende lejekontrakt har en 5 års uopsigelighed fra start af, og derefter 3 mdr. de 5 år udløber 1/9-2017. 

Problemet er at min udlejer vil sælge ejendommen og har en køber der ønsker at bruge lokalerne selv, dvs han vil have mig ud hurtigst muligt.

Udlejer har derfor spurgt om der er nogen mulighed for at jeg vil rykke ud før tid. evt mod en kompensation. 

Hvordan forholder man sig til dette rent juridisk ? er der nogle Tariffer for en evt økonomisk kompensation ? eller hvad kan man forlange osv. Er lidt på bar bund.

Er ikke uinteresseret i at rykke ud, men syns der skal nogle penge med på bordet, før jeg kan se en ide i det.

Lejen er pt omkring de 14000kr pr md ex moms, hvis det har noget at sige.

Desuden har jeg lavet en del forbedringer på bygningerne, som feks termoruder, isolerede porte, efterisolering, epoxy maling af gulve osv. Bør man tvinge udlejer til at købe dette ?

Håber på at høre fra nogle kloge hoveder :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

En idé kunne være at finde et nyt sted, som kunne opfylde dine behov - eller bringes til det - og hernæst beregne dine udgifter i forbindelse med flytning og etablering det nye sted. Du har måske også udgifter til et flytte-fremstød mv., længere til arbejde osv. osv. Alt skal med. Det vil være et godt udgangspunkt, for det bør jo ikke koste dig noget at flytte i utide. Dine investeringer i forbedringerne kunne udlejer måske betale forholdsmæssigt på en eller anden måde, for du har jo foretaget dem i en forventning om at kunne drage fordel af dem i en årrække.

Rent juridisk er det blot et spørgsmål om, at du accepterer opsigelsen.. Og dertil har du selvfølgelig dine betingelser. Jeg mener, at det er vigtigt, at du tager teten og afklarer med dig selv under hvilke forudsætninger, du vil flytte og læg dertil nogle kontanter og/eller et par måneders gratis flytterodshusleje. Husk, at det ikke er dig, der har travlt.

Jeg vil tro, at det vil kunne betale sig at alliere sig med en advokat til de endelige drøftelser og den endelige aftale. Det kunne udlejer jo også få lov til at give en skærv til :-)

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du melde dig ind i LO
De klare det hele for dig
Koster 700 kr om året at være medlem

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)