Hej David Tusind tak for dine tanker. Jeg tænker, at du nok kan have ret i mange tilfælde. Men det er min erfaring, at mange misbrugere bor pænt og kæmper bravt for, at holde facaden pæn. Mange går på arbejde og kan godt få tilværelsen til at fungere, selvom konsekvenserne bliver flere og flere. Min tanke er nok mest, at misbrugeren skal henvende sig inden det går helt galt og livet går i opløsning. I mange tilfælde, tror jeg, det kan det være mere skamfuldt, at møde op i et misbrugscenter og mindre skamfuldt at åbne døren for mig. Det var mine tanker med det og jeg håber ikke det skal vise sig, at jeg tager fejl. Er der nogen af misbrugerne der har tabt evnen til at holde sammen på tilværelsen og bor skamfuldt, lader jeg gerne vide, at jeg har set lidt af hvert og ikke ser skævt til deres hjem eller hvad de nu skammer sig over. Jeg har selv været der. Jeg arbejder dog også på, at finde nogle passende lokaler, for jeg er opmærksom på problemet. Og fedt ja, ud i solen og få øje på et fedt liv uden filter. Telefonterapi tror jeg ikke helt på, men at svare en der befinder sig i en risikosituation, vil jeg til enhver tid gøre og det tænker jeg ikke skal koste noget. Tager det overhånd, kan jeg være nødt til, at sige fra og henvise til anden hjælp. Tak igen David, du gav mig noget at tænke over. |
Hold da fast det tog mig lang tid at finde ud af, hvor i landet du udøver rådgivningen. Til sidst fandt jeg det dog under afsnittet med priser.
Har du overvejet om det er noget som man kan hente offentlig tilskud til, helt eller delvist. Jeg tror nemlig at prisen er en af de helt store faktorer for om det bliver en succes eller ej.
Nu ved jeg godt, at 875,- er en meget fair pris for en time. Men prøv lige at regne det om til øl fra købmanden. Jeg tror rigtig mange af dine potentielle kunder er i lav indkomst delen, ofte på kontanthjælp eller anden offentlig ydelse, eller i det mindste har en presset økonomi. Derfor ville et offentligt tilskud, eller måske et samarbejde med foreninger være en stor hjælp.
Blot lige mit indput. :-)