Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg er ny i alkoholrådgivning

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David 

Tusind tak for dine tanker.

Jeg tænker, at du nok kan have ret i mange tilfælde. Men det er min erfaring, at mange misbrugere bor pænt og kæmper bravt for, at holde facaden pæn. Mange går på arbejde og kan godt få tilværelsen til at fungere, selvom konsekvenserne bliver flere og flere. Min tanke er nok mest, at misbrugeren skal henvende sig inden det går helt galt og livet går i opløsning. I mange tilfælde, tror jeg, det kan det være mere skamfuldt, at møde op i et misbrugscenter og mindre skamfuldt at åbne døren for mig. Det var mine tanker med det og jeg håber ikke det skal vise sig, at jeg tager fejl.

Er der nogen af misbrugerne der har tabt evnen til at holde sammen på tilværelsen og bor skamfuldt, lader jeg gerne vide, at jeg har set lidt af hvert og ikke ser skævt til deres hjem eller hvad de nu skammer sig over. Jeg har selv været der.

Jeg arbejder dog også på, at finde nogle passende lokaler, for jeg er opmærksom på problemet. Og fedt ja, ud i solen og få øje på et fedt liv uden filter.

Telefonterapi tror jeg ikke helt på, men at svare en der befinder sig i en risikosituation, vil jeg til enhver tid gøre og det tænker jeg ikke skal koste noget. Tager det overhånd, kan jeg være nødt til, at sige fra og henvise til anden hjælp.

Tak igen David, du gav mig noget at tænke over.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:53

Hold da fast det tog mig lang tid at finde ud af, hvor i landet du udøver rådgivningen. Til sidst fandt jeg det dog under afsnittet med priser.

Har du overvejet om det er noget som man kan hente offentlig tilskud til, helt eller delvist. Jeg tror nemlig at prisen er en af de helt store faktorer for om det bliver en succes eller ej. 

Nu ved jeg godt, at 875,- er en meget fair pris for en time. Men prøv lige at regne det om til øl fra købmanden. Jeg tror rigtig mange af dine potentielle kunder er i lav indkomst delen, ofte på kontanthjælp eller anden offentlig ydelse, eller i det mindste har en presset økonomi. Derfor ville et offentligt tilskud, eller måske et samarbejde med foreninger være en stor hjælp.

Blot lige mit indput. :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 23:20

magic22:

Hold da fast det tog mig lang tid at finde ud af, hvor i landet du udøver rådgivningen. Til sidst fandt jeg det dog under afsnittet med priser.

Har du overvejet om det er noget som man kan hente offentlig tilskud til, helt eller delvist. Jeg tror nemlig at prisen er en af de helt store faktorer for om det bliver en succes eller ej. 

Nu ved jeg godt, at 875,- er en meget fair pris for en time. Men prøv lige at regne det om til øl fra købmanden. Jeg tror rigtig mange af dine potentielle kunder er i lav indkomst delen, ofte på kontanthjælp eller anden offentlig ydelse, eller i det mindste har en presset økonomi. Derfor ville et offentligt tilskud, eller måske et samarbejde med foreninger være en stor hjælp.

Blot lige mit indput. :-)

Der tror jeg så at du tager fejl. 

Der er nok rigtig mange i høj-indkomst sektoren, der har massive problemer med alkohol. De har rigeligt råd til både den timepris, og til at betale selv.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg så hjemmesiden i går og overvejede om jeg skulle kommentere, eller holde min kæft. Nu vælger jeg så at kommentere. 

Nogle af de første kommentarer var flot side, det er jeg ikke enig i. Den er grim, og minder mig om hjemmesider fra firserne. Jeg åbner den og tænker - er det en side der er lavet for 10 år siden og ikke opdateret siden? 

Billederne der er krydret ind er mildt sagt latterlige. Det må være muligt at finde bedre. Togskinner? 

Hvis du ikke har nogen konvertering udfra den side, så forstår jeg det ganske godt. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Okay - nu tager jeg bladet fra munden og er helt ærlig - med mit (umiddelbat gode) rygte i fare.

Jeg har selv haft et alkoholproblem - gennem ca. 10 år.

Det startede da jeg var ca. 25 år og netop havde slået op med min første 'rigtige' kæreste, som jeg havde boet sammen med. Der var på det tidpunkt mange ting, der faldt sammen (brud med kæreste, forældre bliver skilt, mormor dør, lillesøster bliver gammel nok til at beklage sig over livet med vores forældre) - osv.

Derudover hører det til historien, at jeg har en biologisk far, som altid har været en 'bums på bænken' - og jeg har altid fået at vide, at jeg skulle passe på med at ende som ham.

Jeg fandt ud af, at hvis jeg drak en lille 'bimmelim', så virkede det på alle mine følelser og tanker. Egentlig ikke noget voldsomt. Men jeg vidste også, at jeg skulle passe på, fordi ellers ville jeg måske ende som min biologiske far.

Jeg startede med at tage en taxa til et AA-møde (AA=Anonyme Alkoholikere) - men på trods af, at det var nogle søde mennesker, så havde jeg det svært ved den 'sektagtige' og 'småreligiøse' stemning, som hænger omkring den slags møder.

Jeg var senere så heldig, at min moster havde en gammel veninde, som læste til 'alkolog' og som gerne ville hjælpe mig. Hun var (er) et dejligt menneske - og det støttede mig. Men det 'kurerede' jo ikke mit problem.

Jeg har prøvet flere ting: hypnose; at blive frivilligt indlagt på psykiatrisk hospital; mere AA (jeg kunne jo havde taget fejl til at starte med) - og fælles på de ting er, at de faktisk HAR hjulpet, men de har ikke KURRERET mig.

Når folk hører om alkoholmisbrug, så forstår de det mest som, at man er fysisk afhænging af alkohol. Men sagen er, at man i meget højere grad er PSYKISK afhæng af det. Det er en måde at styre sine følelser og tanker på - som viser sig at give bagslag.

Jeg har fundet ud af, at det simpelthen må være EN SELV, som er den enste der kan gøre noget. Det lyder måske ikke så godt i ørene på visse folk - men det er simpelthen sådan det er! (Udråbstegn med et hjerte bagved)

Kære Morten: Når du har lavet din hjemmeside, så har du i høj grad skrevet og tilrettelagt din tekst ud fra hvad du kan tilbyde. Men jeg tænker, at din hjemmeside jo ses af folk, som har følelser, tanker og et adfærdsmønster på forhånd, som faktisk er det 'spejlvendte' af det du skriver - og dét bør du imødegå.

Derudover, så skriver stiginshanghai jo meget ublu, at din hjemmeside sgu er lidt trist - og jeg må give ham ret Smile

Men - jeg vil tilgengæld gerne yde dig gratis designassistance, hvis du har lyst..? Skype-Blush

Kærlig hilsen David

-

PS: Jeg vælger at skrive dette til dig offentligt (istedet for i en besked), da jeg håber der måske er en Amino'er/læser, som kan få lidt ud af det i sit hoved og måske i sit hjerte Wink

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:54

davidchristensen:
Men - jeg vil tilgengæld gerne yde dig gratis designassistance, hvis du har lyst..? Skype-Blush

Yes

Yes DAVID FANTASTISK - "skide godt gået" 

Og en fantastisk gribende og selverkendende historie du her kommer med i et åben forum Wink

Endnu engang "SKIDE" FLOTYes

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 01:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak, Ib.

Men det er jo ikke 'skide flot' - det er mere helt naturligt og 'selvfølgeligt'..

Star (< af mangel på et hjerte)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 08:02

Hej Magic 

Tak for feedback.

Det med hvor jeg praktisere, må jeg gøre noget ved. Tak for den.

Og ja jeg overvejer at samarbejde med det offentlige, men tænker at jeg lige skal vente lidt, til der er en lidt mere stabil rytme. Jeg har et samarbejde med en familierådgiver, der på sigt skal være en fast del af projektet og vi har brug for et sted at være. Når det falder på plads, vil vi måske kontakte det offentlige, for et samarbejde.

Tak for dine tanker.

Dbh Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 08:07

Hej 

Ja men jeg takker da for din ærlighed, men er naturligvis ikke helt enig. 

Dbh Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 08:28

Hej Igen David

Mange tak for din ærlighed. 

Jeg har også selv været der. Men jeg tror jeg vil undgå at diskutere behandlingsmulighedder mm. i dette forum, da mennesket er så mangfoldigt, at man umuligt kan generalisere. Det der virker for den ene, virker måske ikke for den anden.

Det med det spejlvendte, det må jeg tænke mere over. Tja at den ikke er pæn er måske også et udslag af, at mennesker er forskellige, for den er da også blevet rost andre steder.

Jeg takker igen for dine indlæg og ærlighed.

Dbh Morten 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)