Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortløbende fakturanummer - rookie spørgsmål :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg skal til at driveen webshop, og er stødt på et spørgsmål jeg umiddelbart ikke kan finde svar på nogle steder.

Som jeg kan forstå, er der krav om fortløbende nummer på en faktura.

Mit webshop system genererer selv dette nummer, og sender selv fakturaen til kunden via mail.

Men men men...

Hvad nu hvis jeg skal sælge manuelt, eksempelvis via en faktura i Dinero? Skal numrene så følge den samme rækkefølge?

For jeg tænker - mens jeg står på en messe og sælger eller lignede, så har jeg jo ikke en jordisk chance for at finde ud af hvilket nummer mit system er nået til, og dermed risikerer jeg at lave en faktura med samme nummer som én der allerede er sendt afsted?

Hvad gør i andre, som både sælger på webshop og i butik/messe/marked/kontant salg, etc. ?

På forhånd tak :)

Er du også træt af dyre værkstedsregninger?

www.restec.dk - Autoreparationer | Reservedele | Service

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17

Du må godt have mere end EN faktura nummerserie - bare du så holder hver serie stringent så de kan følges. Jeg ville nok nøjes med 2 dog - en til websalget med auto genereringen og en til alt andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:19

Hej Cobs.

Årsagen til, at dine fakturaer skal være fortløbende er, at Skat skal kunne se, at du har styr på dem og ikke efterlader "huller". Hvis du har en god grund til det og dermed kan forsvare det overfor Skat, kan du snildt køre to forskellige serier. Hold stor numerisk afstand imellem dem, så du ikke får "clash".

Tilmeldt 2. Feb 16
Skrevet kl. 00:26

Mange tak for svar, jeg kan fornemme at i er inde i sagerne. Så nu hvor vi er i gang (he he):

1. Er det korrekt forstået at jeg må sælge uden at lave kvittering/faktura til kunden, såfremt dette ikke er mig teknisk muligt - som eksempelvis på et marked hvor jeg hverken tager dankort eller har kasseapparat med?

2. Må jeg sælge en vare til mig selv til indkøbspris på præcis samme måde som jeg sælger til en kunde? Altså fuld registrering hele vejen igennem, men købe uden moms, lægge moms til, og fakturere mig selv indkøbsprisen plus moms? Enkeltmandsvirksomhed.

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31

1 nej - der skal enten en kassebon - eller anden form for bilag der opfylder skattelov til - om ikke andet håndskrevet men fuldt bilag

2 ja - du må købe ind og sælge til dig selv til indkøbspris + normal moms (jeg ved ikke hvorfor købe uden moms kommer ind - for du vil jo ha fradrag for købsmomsen i alle fald, så din købspris vil jo i princip altid være uden moms - og da du jo selv så betaler moms når du køber af firmaet (eller af andre) så er der ikke et problem i det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 16
Skrevet kl. 00:34

Mange tak, perfekt med Amino og jer der har styr på tingene :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)