Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quickpay problemer?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har brugt Quickpay med Clearhaus i lidt over et halvt år nu. Jeg har lavet min egen integration da hele systemet er lavet fra bunden.

Nu har alle mine subscribere så fået trukket deres penge flere gange i sidste måned så jeg sidder i papir arbejde til ørene.

Er der nogle som har oplevet det samme?

Jeg ser det som et problem at det hele ikke bliver styret hos Quickpay, da det callback ikke virker særlig pålideligt hvis en af serverne svare lidt langsomt(min eller Quickpays). Er der en måde jeg kan automatisere dette hos Quickpay? Så jeg ikke skal sende et API kald hver månede for alle mine kunder... Det virker jo ikke særligt godt pt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvis dine abonnementer er blevet trukket flere gange er det fordi du har trukket dem flere gange.

hvad er problembet m. at lave et API-kald ?

vh

thomas jensen

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender selv til et eksempel på quickpay, hvor kunderne først blev trukket i DKK selv om det skulle være i USD. efter en masse palaver frem og tilbage, refunderede quickpay alle pengene til kunderne, og trak nu beløbet i USD. Der var så liiige gået 4 md i mellemtiden, kunderne kom fra hele verdenen og kunne ikke forstå nu at de blev trukket igen.

Ham jeg kender der var udsat for dette endte med at måtte refundere alt til kunderne, i alt kostede det en helvedes masse tid, utilfredse kunder der mistede tilliden, samt 30.000 kr.

Han har skiftet til Stripe, der nu også er repræsenterer i dk...

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Amino notifikationer er først kommet nu... 16 dage senere.

Jeg kalder APIen hver dag med dem som skal trækkes men det callback jeg for tilbage er "pending" og ikke gennemført, support kan ikke svare på noget da jeg har en "custom løsning" og ikke et plugin.

Kenneth, tak for din feedback. Jeg ønsker ikke at nedgøre eller på anden vis miskreditere QuickPay, jeg søger bare en løsning.

P.S. Thomas, Jeres API dokumentation er god, men prøv at få lavet eksempler på det hele og bedre dokumentation til hvordan en komplet løsning laves. Jeg har fundet bedre på github fra andre... Men ellers en god side, bare ikke godt for os som ikke har lavet sådan en integration før.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kører API-kaldne i batches.. Således at du måske er et helt døgn om at kører dine subscriptions igennem. Men hvis du kører et job 1x i minuttet - så er chancen for fejl mindre. 

Ikke en perfekt løsning, men reducere fejl risikoen. 

Derudover, prøv at få en feedback-code fra dem, så du ved om den går igennem. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor pokker bruger du et forum som kontakt. Jeg bruger quickpay gennem rigtig mange, mange år og har altid kunnet få et konstruktivt svar og hjælp til løsning ved at kontakte dem direkte. Så fortsæt du den vej - hvis altså det er deres system du mener der fejler.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Hvorfor pokker bruger du et forum som kontakt. Jeg bruger quickpay gennem rigtig mange, mange år og har altid kunnet få et konstruktivt svar og hjælp til løsning ved at kontakte dem direkte. Så fortsæt du den vej - hvis altså det er deres system du mener der fejler.

Hej Per,

Jeg mener ikke at det er Quickpay som fejler, men når supporten ikke kan hjælpe så må jeg konstatere at jeg ikke kan løse det selv.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Jeg ville kører API-kaldne i batches.. Således at du måske er et helt døgn om at kører dine subscriptions igennem. Men hvis du kører et job 1x i minuttet - så er chancen for fejl mindre. 

Ikke en perfekt løsning, men reducere fejl risikoen. 

Derudover, prøv at få en feedback-code fra dem, så du ved om den går igennem. 

Hej Jannik,

Det er også planen er køre dem over en længere periode som du selv beskriver, på nuværende tidspunkt køres der ikke ret mange transaktioner da de fleste vælger årlig fremfor månedlig :)

Men jeg kan jo kalde deres API lidt tid efter og tjekke manuelt om betalingen er gennemført... Ide :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Det er også planen er køre dem over en længere periode som du selv beskriver, på nuværende tidspunkt køres der ikke ret mange transaktioner da de fleste vælger årlig fremfor månedlig :)

Det klager man næppe over :-)

Tobias:
Men jeg kan jo kalde deres API lidt tid efter og tjekke manuelt om betalingen er gennemført... Ide :)

Jeg havde præcist samme problem som dig med E-conomic

Det jeg endte ud med var at genere fakturaen - og i samme API kald spørge om den så var lavet. Hvis ikke - så lavede jeg et 10 sekunders time out og spurgte igen - hvis stadig ikke - så sendte jeg den igen. 

Dvs meget mere kode - men jeg er helt sikker på at den blev oprettet. 

Du kunne jo gøre lidt ala det samme; Altså bede dem om at trække pengene - og så tjekke i samme kald om de har gjort det - evt med et 10 sekunders timeout. 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Tobias:
Men jeg kan jo kalde deres API lidt tid efter og tjekke manuelt om betalingen er gennemført... Ide :)

Jeg havde præcist samme problem som dig med E-conomic. 

Det jeg endte ud med var at genere fakturaen - og i samme API kald spørge om den så var lavet. Hvis ikke - så lavede jeg et 10 sekunders time out og spurgte igen - hvis stadig ikke - så sendte jeg den igen. 

Dvs meget mere kode - men jeg er helt sikker på at den blev oprettet. 

Du kunne jo gøre lidt ala det samme; Altså bede dem om at trække pengene - og så tjekke i samme kald om de har gjort det - evt med et 10 sekunders timeout. 

Det var min ide, tror det er den vej jeg vil køre :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)