ja tallene stemmer i forhold til topskat med 54,8% i udbytte - og i hvis løn inden er taget op til topskat - så tilmed jo en del af udbyttet ud som 27% og dermed 43,06 (ikke en fordel i forhold til bundskat, men løfter jo topskatteloftet - Jeg mener topskattens max er 56% og ikke 56,4% dog
VSO dermed marginalt dyrere hvis man hæver i topskat i VSO men det vil man jo normalt bruge ordningen til at undgå
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tænker, at der for mig er en anden skattefordel ved at vælge anpartsselskabsform. Jeg ønsker at skyde omkring 6 millioner kr. ind som lånekapital i anpartsselskabet. Hvis selskabet skulle låne et tilsvarende beløb i banken, ville renten ikke være under 12%. Jeg burde derfor kunne bruge samme rente på 12%, når det er mig som ejer, der låner pengene til selskabet. På den måde bør jeg kunne trække 6.000.000*0,12 = 720.000 kr. ud som rente, der derefter skal beskattes som kapitalindkomst til en skat på 42,7% og på den måde undgå topskat for de 720.000 kr.
Forudsat Skat godtager renten på 12%, er du så enig i ovenstående?
ja det lyder korrekt - vel forudsat selskabet tjener penge nok - Jeg synes du skal tale med en rådgiver om lånet skal gives som konvertibelt af hensyn til evt fradrag for tab - ikke mit speciale, men nok en overvejelse
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja tallene stemmer i forhold til topskat med 54,8% i udbytte - og i hvis løn inden er taget op til topskat - så tilmed jo en del af udbyttet ud som 27% og dermed 43,06 (ikke en fordel i forhold til bundskat, men løfter jo topskatteloftet - Jeg mener topskattens max er 56% og ikke 56,4% dog
VSO dermed marginalt dyrere hvis man hæver i topskat i VSO men det vil man jo normalt bruge ordningen til at undgå
vh John H
Dette er vel efter man har betalt 22% selskabsskat? Eller er jeg gal på den?