Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende annonce intjening på website?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en nogle spørgsmål vedrørende annonce intjening på websites. Hvis man har et website der omsætter for over 50000 kr. skal man så momsregistrere det? Og vedrørende regskab, skal man så bare lave et excel dokument der indeholder alle indtægter og udgifter? Til sidst vil jeg lige høre hvor mange procent man skal betale i skat?

Med venlig hilsen

Mads Pedersen 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:45

Hej Mads,

desværre er regnskab ikke "bare lige" på grund af de ufatteligt komplicerede skatteregler, "iværksætterdanmark" har akkumuleret i tidens løb. Men her er lidt hjælp:

Hvis du omsætter for over 50.000,- så skal du momsregistreres. Regnskabet består principielt af indgående og udgående fakturaer, og årets resultat er principielt forskellen mellem disse to.

Så længe alle dine udgifter er driftsudgifter, så er regnskabet faktisk ikke sværere, end du selv foreslår.

Procentsatsen, du skal betale i skat, er afhængig af mange faktorer. Hvis du kører som enkeltmandsselskab og hæver hele overskuddet til dig selv, så beskattes du på samme måde, som havde du lønjob.

Hvis du til gengæld vælger at opspare overskud i virksomheden, så betaler du kun 25% aconto-skat. Det betyder, at du "låner" penge af SKAT ved ikke at betale den fulde rate, før du vælger at trække dem ud.

Således kan du sikre dig en bedre likviditet de år, hvor du ikke har behov for at hæve mange penge til dig selv.

Håber, at det hjalp dig :)

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:00

Hej Mads

Måske det kan hjælpe dig at tage til et informationsmøde ved SKAT? De holder nogle udmærkede introduktionsmøder/kurser - og det er gratis.

Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=230668&vId=0

Hilsen Louise E

Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:28

Hej Louise

Tusind tak for svaret. Jeg vidste slet ikke der blev afholdt sådanne kurser. Det vil jeg da helt klart tilmelde mig tilSmile

Hilsen Mads 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:32
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)