Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Som mange herinde nok er bekendte med, er det kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan finde på at kopiere i fx. Kina. Jeg er tæt på at importere et produkt hvor jeg er lidt skeptisk mht. Ophavsret.

Produktet i dens fysiske format som vi vil importere ligner til forveksling et andet produkt som allerede er i EU. Mit spørgsmål går på hvordan man kan afgøre hvad der er kopi og hvad der er inspiration?

Hvis produktet vi vil importere fx. har andet brand og anden farve men i det fysiske minder meget om produktet der allerede eksistere, hvordan det vil fortolkes?

Er det kopi eller inspiration?

Mvh.

Serbasi 

Fra odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 12:16

Nu skal i ikke stå i kø for at give nogle gode råd... :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Murat Serbasi:

Produktet i dens fysiske format som vi vil importere ligner til forveksling et andet produkt som allerede er i EU. Mit spørgsmål går på hvordan man kan afgøre hvad der er kopi og hvad der er inspiration?

Tror at svaret giver sig selv. Et produkt der til forveksling ligner et andet er ikke inspiration, det er en kopi.

Nærmere kommer vi næppe med de givne oplysninger :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:44

For at et produkt kan være ophavsretsligt beskyttet, skal det være noget ud over det sædvanlige. F.eks kan du ikke beskytte et par jeans eller en lampe. Laver du derimod nogle kreative tiltag, så kan du pludselig godt beskytte, ikke jeans eller lampen, men dele på dem. 

F.eks er PH lamper ophavsretsbeskyttet, men det er på selve designet, det samme gælder jeans fra f.eks Evisu eller Diesel. 

Fra odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:17

Tak for svaret, forskellen på produktet jeg vil importere og det allerede eksisterende produkt er placering af Een knap, farven samt brandet,  ellers identisk...

Lad os fx. antage en Ipad hvor alt andet end mærket, farven og placeringen af "home" knappen er identisk ???

vh.

Serbasi

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28

Murat Serbasi:

Tak for svaret, forskellen på produktet jeg vil importere og det allerede eksisterende produkt er placering af Een knap, farven samt brandet,  ellers identisk...

Lad os fx. antage en Ipad hvor alt andet end mærket, farven og placeringen af "home" knappen er identisk ???

Beklager, men jeg kan ikke give dig et mere præcist svar, når informationerne er så sparsomme...

For ud over ophavsret, er der også designbeskyttelse, patenter mm, som der skal tages højde for, for slet ikke at tale om varemærker...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)