Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MODx open source CMS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun mig der er faldet pladask for CMS-systemet MODx
MODx er et lille CMS som efter min mening er genialt til alle små iværksættere. Systemet er nemt at optimere til søgemaskinerne og er samtid meget brugervenligt. Samtidig kræver det ikke de store kundskaber at installere.

Læs evt hvordan jeg præsentere MODx : søgemaskinevenligt CMS 

Systemt er "desværre" så nemt at installere og betjene at sådan en som mig ikke har noget at lave Angry

Derimod bliver det lidt "langhåret" hvis man vil installere diverse plugin i systemet. Jeg vil faktisk gerne i forbindelse med andre MODx brugere og PHP nørder der er mestre i at installere plugin i MODx (chunks, snippets, plugins)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:39

MODx er jo bare et rip off af etomite de har pakket ind i nye farver og nu laver et spin-off af.

Det er absolut ikke særlig brugervenligt i længden hvis du sammenligner med f.eks. Joomla - som måske har en lidt stejlere indlærings kurve i den gamle version, men som så absolut er meget mere brugervenligt i forhold til avanceret funktionalitet og ikke mindst langt overgår hvad modx (læs etomite) kan tilbyde.

Desuden så kan modx (læs etomite) intet som Joomla ikke kan i forhold til SEO og SEF.

Ps. http://modxcms.com/creating-a-template-variable.html  se på URL linien i det ene screeshot der kan du endda se at alle billederne til siderne er taget direkte i etomite :P

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 18:22

Her må jeg sige at jeg er lodret uenig. Jeg bruger selv Joomla rigtig meget. Joomla er fantastisk på grund af alle sine udvidelsesmuligheder. Men søgemaskinevenligt blive det sgu aldrigt.  .... ikke endnu - men vi kan håbe på fremtidige versioner. 1.5 skuffer her fælt! Plugin som:

• sh404SEF
  • ARTIO JoomSEF
  • o. lign

kan klart forbedre Joomla men det er stadig langt bagud iforhold til MODx

Men jeg synes slet ikke man skal sammenligne Joomla og MODx - de har hver deres kvaliteter.

Til en simpel hjemmeside som normalt laves i XHTML vil jeg til enhver tid vælge MODx frem for Joomla - og her kommer iværksætteren ind! Rigtig mange vil have stor glæde ved at vælge MODx frem for Joomla .... eller naboens søn der kan lave en statisk side i html

Kiggede lige på din flotte hjemmside http://redweb.dk/  den kunne med fordel være lavet i MODx. Det kunne eksempelvis afhjælpe dine problemer med dine Titles på siderne. (Jeg er ikke ironisk eller spottende! .... man kan så nemt blive misforstået på skrift) Smile 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:35

Hvordan skulle etomite være mere søgemaskine venligt end joomla 1.13 med sh404sef?

Derudover kan jeg ikke se hvordan det skulle være simplere for iværksættere m.v. at bruge etomite/modx - indholdseditorer m.v. er meget mere avanceret til Joomla og i J1.5 er indlæringskurven i forhold til at installere og køre et simpelt website med alm. indholdssider faldet drastisk - Du kan rent faktisk klikke dig til alt - det kan du ikke i modx/etomite. Så selvom du synes modx/etomite er nemt at bruge så tror jeg faktisk nogle alm. dødelige vil finde det halvsvært at finde ud af i starten fordi det ikke er så klikbaseret.

Nu er ens egen side jo som regel det sidste man har tid til at arbejde på så den er ikke bygget op i floating divs med containere - modsat alt andet jeg laver - Men ja det gamle joomla har ikke indbygget title replacement meeen det kan nu fint laves alligevel og der findes også mambots der klare det job.

Ps. http://etomite.org/  der kan se det originale cms samt finde en masse snippets m.v.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 21:25

Hvornår har du sidst prøvet MODx?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)