Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"+" eller "%20" som delimiter i søgeresultats-URL - hvad er bedst iht. SEO/Google?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det setup gør jo, at enhver med ondt i sinde kan skabe abnorme mængder "thin content" hos jer på et øjeblik. For eksempel lader I /?keyword=tunge+nosser indeksere ;-)

Denne her: https://www.google.dk/search?q=site%3Abygamok.dk%2Fproduktsoegning&pws=0&hl=dk&num=10&gws_rd=ssl#q=site:bygamok.dk/produktsoegning&safe=off&pws=0&start=0 - det bliver jo til ganske meget over tid af URLs med næsten generiske titles, hvilket jo ikke er godt.

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog, men med min begrænsede erfaring udi området: Det er en skidt ide.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at det ikke er aktivt i din browser..

Det jeg refererer til er "OpenSearch" specifikationen som bruges af både Google Chrome og Firefox.
Jeg tror du har misforstået mig lidt.

Vi har netop nu her implementeret OpenSearch på siden og på sigt skulle det gerne træde i kraft over hele linjen.

I grove træk implementerer man OpenSearch ved at tilføje et rel="search" link i headeren med tilhørende XML fil som skal ligge i roden på sitet.

Læs evt. mere her:

http://www.opensearch.org/Specifications/OpenSearch/1.1

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi taler om 2 forskellige ting ;-)

Indekseringen af de brugergenerede URLs i Google kan du tage til dig, hvis du vil. Nu har jeg gjort dig opmærksom på et potentielt problem. Hav en herlig aften!

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I det hele taget handler mit indlæg ikke så meget om "indeksering". Det er mere et spørgsmål om hvad der er bedst iht. HTML-validering.

Når Google er bekendt med et bestemt URL parameter på en side, går jeg ikke ud fra at Google foretager en masse "random" queries og derefter indekserer på livet løs.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det setup gør jo, at enhver med ondt i sinde kan skabe abnorme mængder "thin content" hos jer på et øjeblik. For eksempel lader I http://www.bygamok.dk/produktsoegning/?keyword=xxx+xxx indeksere ;-)

Denne her: https://www.google.dk/search?q=site%3Abygamok.dk%2Fproduktsoegning&pws=0&hl=dk&num=10&gws_rd=ssl#q=site:bygamok.dk/produktsoegning&safe=off&pws=0&start=0 - det bliver jo til ganske meget over tid af URLs med næsten generiske titles, hvilket jo ikke er godt.

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog, men med min begrænsede erfaring udi området: Det er en skidt ide.

Jeg vil lige til sidst give dig en pæn anmodning om at fjerne det link du har skrevet med upassende indhold.
Jeg går ikke ud fra at du har ondt i sinde med dit indlæg :)

Ang. de resultater du ser her:

https://www.google.dk/search?q=site%3Abygamok.dk%2Fproduktsoegning&pws=0&hl=dk&num=10&gws_rd=ssl#q=site:bygamok.dk/produktsoegning&safe=off&pws=0&start=0 

Så er de alle sider vi specifikt har bedt Google om at indeksere via Google Search Console, så det giver jo meget god mening.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det gør de heller ikke - men det gør brugerne. Og hvis en SEO konsulent for en konkurrent til bygamok.dk arbejder med negativ SEO (og det er der faktisk danske SEO folk, der åbent har indrømmet, at de gør), er det en pivåben ladeport, der med et simpelt script kan generere hundredtusinder af tynde sider i Googles indeks - og skabe sidetitler, som de uden tvivl helst er foruden.

Faktuelt er det jo, at Google p.t. har fundet, crawlet og indekseret mindst 13 URLs i /produktsoegning

Anyway - beklager den utidige indblanding fra min side. Jeg så blot et potentielt problem for jeres kunde.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det gør de heller ikke - men det gør brugerne. Og hvis en SEO konsulent for en konkurrent til bygamok.dk arbejder med negativ SEO (og det er der faktisk danske SEO folk, der åbent har indrømmet, at de gør), er det en pivåben ladeport, der med et simpelt script kan generere hundredtusinder af tynde sider i Googles indeks - og skabe sidetitler, som de uden tvivl helst er foruden.

Faktuelt er det jo, at Google p.t. har fundet, crawlet og indekseret mindst 13 URLs i /produktsoegning

Anyway - beklager den utidige indblanding fra min side. Jeg så blot et potentielt problem for jeres kunde.

Du har helt ret i at der er folk der benytter den slags metoder. Det kan man desværre ikke sikre sig imod.

Da jeg ikke går ud fra du er en af dem der har i sinde at belaste os med negativ SEO, vil jeg igen bede dig om at redigere dit tidligere indlæg hvor du har linket med upassende indholdsord.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis ikke - det holder jeg mig for god til. Linket er fjernet - og jeg er glad for, du kan se problemet.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Naturligvis ikke - det holder jeg mig for god til. Linket er fjernet - og jeg er glad for, du kan se problemet.

Mange tak, og tak for dine inputs.

Det er helt klart en problematik som bør tages i betragtning. 

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Olsen:

Du har helt ret i at der er folk der benytter den slags metoder. Det kan man desværre ikke sikre sig imod.

Det kan du jo netop GODT sikre dig imod - ved at implementere de gode råd som Thomas, jeg selv, Gita og formegentlig alle SEO-eksperter ville komme med: at indekseringen af søgeresultater ikke kun strider mod Googles retningslinjer (det er der mange ting som gør men som stadig kan give fin mening at gøre) men OGSÅ bare er rigtig rigtig dumt og gør en helt utrolig sårbar samtidig med at en eventuelt positive effekt i bedste fald er minimal.

Og selv hvis du er så heldig ikke at blive udsat for negativ SEO eller automatiserede linkværktøjer der opretter hundredetusindevis af URL'er på din hjemmeside vil den kontinuerlige indeksering af tynde sider (f.eks. når brugere ganske naturligt vil linke til søgeresultaterne) bare have en negativ effekt på din sides samlede performance - både i forhold til panda-opdateringer og i forhold til potentiel søgeordskannibalisme.

Det er selvfølgelig op til dig at gøre som du vil - men nu har du fået (faktisk meget udførligt og tålmodigt af Thomas) svar på dit spørgsmål, at det er en rigtig dårlig ide. Så kan du tage det til efterretning eller lade være - men du finder ikke en seo-ekspert der vil sige at det du foreslår er en god ide, uanset hvor meget du så argumenterer for det.

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)