Jeg har et nystartet IVS og skal til at eksportere enkelte interiørprodukter til USA til privatkunder.
Jeg er med på, at kunden skal betale varens pris eksklusiv moms og inkl. fragt. Jeg har endvidere fundet og informeret kunden om told-taksten for det eksakte produkt, som opkræves af kunden fra den amerikanske stat.
Derudover vil jeg vil gerne høre, om hvorvidt, eller hvor meget, kunden opkræves for amerikansk VAT ved import af varer? Er det forskelligt fra stat til stat? Vil jo gerne kunne informere kunden om den endelige pris, han kan forvente at skulle betale, så han ikke bliver overrasket.
jeg mener VAT netop er forskellig fra stat til stat i USA- så var jeg dig, ville jeg faktisk overlade det til kunden at regne ud fra din salgspris. Ellers skal du i alle fald være meget sikker i din sag
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vil jo gerne kunne informere kunden om den endelige pris, han kan forvente at skulle betale, så han ikke bliver overrasket
Det kan ikke anbefales da det er rimelig kompliceret at holde står på alle de delstats forskelige sales tax satser. Oplys kunden om omkostningerne ved indfortoldning samt at Sales tax ikke er medtaget.
Mht. til US toldsatser vil jeg anbefale at du kontakter Exportrådet under udenrigsministeriet, de yder gratis toldteknisk rådgivning til danske eksportvirksomheder.