Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af produkter til USA - hvad skal kunden betale i forhold til VAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har et nystartet IVS og skal til at eksportere enkelte interiørprodukter til USA til privatkunder.

Jeg er med på, at kunden skal betale varens pris eksklusiv moms og inkl. fragt. Jeg har endvidere fundet  og informeret kunden om told-taksten for det eksakte produkt, som opkræves af kunden fra den amerikanske stat.

Derudover vil jeg vil gerne høre, om hvorvidt, eller hvor meget, kunden opkræves for amerikansk VAT ved import af varer? Er det forskelligt fra stat til stat? Vil jo gerne kunne informere kunden om den endelige pris, han kan forvente at skulle betale, så han ikke bliver overrasket. 

Håber I kan hjælpe en grøn iværksætter :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg mener VAT netop er forskellig fra stat til stat i USA- så var jeg dig, ville jeg faktisk overlade det til kunden at regne ud fra din salgspris. Ellers skal du i alle fald være meget sikker i din sag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 23:30

FrøkenNielsen:
Vil jo gerne kunne informere kunden om den endelige pris, han kan forvente at skulle betale, så han ikke bliver overrasket

Det kan ikke anbefales da det er rimelig kompliceret at holde står på alle de delstats forskelige sales tax satser.  Oplys kunden om omkostningerne ved indfortoldning samt at Sales tax ikke er medtaget.

Mht. til US toldsatser vil jeg anbefale at du kontakter Exportrådet under udenrigsministeriet, de yder gratis toldteknisk rådgivning til danske eksportvirksomheder.

info vedr. sales tax.  http://taxfoundation.org/article/state-and-local-sales-tax-rates-2015 

Jeg vil anbefale at du undersøge hvordan du står mht. produktansvar, da man i USA hurtigt kan få en  voldsom erstatningssag på halsen.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)