Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligudgifter

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Din udregning tager ikke højde for transport i Odense, og ventetid ved skift.

Ventetid i Odense: 5 minutter
Bus i Odense: 30 minutter
Ventetid Odense banegård: 12 minutter
Togtur : 80 minutter
Ventetid i høje taastrup til bus: 10 minutter
Bustur til ballerup: 30 minutter
Gå til arbejde: 5 minutter
ialt: 2 timer og 52 minutter

Hjemturen er en smule hurtigere da der er mindre ventetid - når der ikke er forsinkelser :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 18:49

mrtn:

Din udregning tager ikke højde for transport i Odense, og ventetid ved skift.

[...]
ialt: 2 timer og 52 minutter

De 30 minutter i Odense lægger godt nok noget til, kan jeg godt se. ;) Jeg pendler, som du kan se, selv fra Odense til København dagligt, og jeg er egentlig enig med dig - boede jeg ikke 1 km fra Odense st og havde kontor 500 m fra Hovedbanegården, ville jeg nok ikke være så kålhøgen. ;) 

Personligt ville jeg absolut foretrække at bo i København og ikke skulle pendle så langt, men når jeg nu er nødt til det, er jeg faktisk ret glad for at få et par timer dagligt, hvor jeg kan sidde i fred og arbejde med det jeg har lyst til.  

Hjemturen er en smule hurtigere da der er mindre ventetid - når der ikke er forsinkelser :)

Jeg synes faktisk yderst sjældent jeg rammes af større forsinkelser. Heldigvis. ;)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der var en interessant tråd om hvorvidt advokater, rådgivere m.v. var erstatningspligtige for deres svar her på Amino. Jeg ved ikke hvorfor jeg kommer til at tænke på den nu.

Vedr. dobbelt husførelse, så kræver det at man har en egentlig husstand. Dvs. samlever, ægtefælle o.l. Ellers kan man skyde en hvid pil efter det fradrag (som heller ikke er meget værd som standardfradrag).

Der foreligger afgørelser og domme i praksis på at det er fuldstændig underordnet om man befordrer sig i bil eller ved offentlig transport i relation til vurderingen af om man kan siges at være på rejse. Dvs. om man er i en sådan afstand fra hjemmet at overnatning hjemme ikke er muligt. Ud fra praksis vil jeg sige at man ikke kan anses at være på rejse hvis man bor i København og arbejder i Odense, medmindre man har en meget lang arbejdsdag som man ikke selv er herre over. Dvs. udover den lange arbejdsdag kræver det næsten at man er inde i et instruksforhold/ansættelsesforhold og derved ikke selv er herre over tilrettelæggelsen af arbejdstiden. 

Jeg vil umiddelbart anbefale dig at søge et bindende svar hvor forholdene beskrives. Det er den mest sikre vej i sådanne sager.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)