Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af anparter i aps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min makker og jer er blevet enige om at gå hvert til sit - og jeg kører firmaet videre - og vi er enige om hvordan overdragelsen skal ske.

Jeg har downloadet den skabelon som ligger her på Amino omkring overdragelse af anparter osv. og så har jeg lavet et tillægsdokument som vedrører noget tilgodehavende.

Nu er jeg så kommet i tvivl om det hele er ok rent juridisk - revisoren har godkendt det, men tør ikke garantere for, at alt er ok - lovmæssigt.

Hvor finder jeg en advokat til rimelige penge som vil kigge dokumentet igennem....?

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du kunne prøve at få 3 tilbud igennem www.Agera.dk :-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Budolfsen:

Hej

Min makker og jer er blevet enige om at gå hvert til sit - og jeg kører firmaet videre - og vi er enige om hvordan overdragelsen skal ske.

Jeg har downloadet den skabelon som ligger her på Amino omkring overdragelse af anparter osv. og så har jeg lavet et tillægsdokument som vedrører noget tilgodehavende.

Nu er jeg så kommet i tvivl om det hele er ok rent juridisk - revisoren har godkendt det, men tør ikke garantere for, at alt er ok - lovmæssigt.

Hvor finder jeg en advokat til rimelige penge som vil kigge dokumentet igennem....?

Det er en rimelig simpel process, er partner direktør, meddeler i selskabsstyrensen at han er fra trådt og du er indsat, ellers mener jeg det er nok at meddele selskabes revisor anparterne har skiftet ejer, anparter kan handles som morgen brød :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent,

Jeg var lige i gennem samme process i Januar og jeg brugt ditselskab.dk de var billige og hurtige. Tror jeg gav 2.500-3.000kr og rørte ikke en finger :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nu ikke så vanskeligt. Du laver et lille dokument - hvor du skriver at du køber anparterne - antal stk - med nummer xx til yy (fremgår af nuværende ejerbog) af person "Partner" og prisen er aftalt til kr xxxxx - og så en dato og begges underskrift

Så betaler du ham via netbank så du også har den som dokumentation. Partneren opgør evt tab eller fortjeneste (forskellen mellem de penge han investerede for og de penge han nu får for anparterne)

I ændrer i ejerbog som I har på selskabets adresse + offenlige ejerregister i virk.dk - og checker om der er noget i vedtægter der skal ændres - eller tegningsret

Ellers også herfra ja til www.ditselskab.dk jacob Tøjner som anbefaling - sikkert ikke dyrt - hils

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for alle svarene - kan se at det jeg selv har lavet er i overensstemmelse med hvad John skriver.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)