Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart Af Webshop Retro/Brugte Spil, Gode Råd Og Erfaring Søges!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja som overskriften siger, går jeg ved en plan om at starte en Webbutik, hvor jeg sælger retro spil og tilbedere. (computer spil. Nintendo 64 spil osv.).

Det jeg søger er nogle gode råd og hvad jeg skal være opmærksom omkring ang. det at bevæge mig ind på denne arena med sælge retro spil.

1. Hvad syndes i der mangler på retro spil scenen?

2. Hvordan kan man gør det beder end det der er nu af webshops?

3. Hvad skal jeg være opmærksom omkring?

4. Er der nogle spil der sælger beder end andre, her i DK?

Der skikket mange ting jeg mangler at spørger ind til, så hvis i vil tilføje noget, skal i ikke holde jer tilbage. både negative og positive!.

Jeg har selvfølgelig undersøg en masse om det at åbne en webshop, og det med at sælge retro spil. Men altid sundt at få flere vinkler på en sag (Ide).

Mvh

Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Fra  dancezone.dk Skrevet kl. 12:49

Hej Martin

Fed idé. Når du skriver retro spil, er det så brætspil, du tænker på?

Tror alle børnefamilier oplever at brætspil hitter i perioder og når man så bliver ældre, bliver de sat lidt på hylden eller loftet, fordi de står og fylder.

Men kunne din webshop sætte lidt fokus på alt det gode ved at sidde at hygge sig om et brætspil, et spil kort eller terninger, så har du nået et godt stykke vej!

Det er jo lidt ligesom når Ramasjang sætter fokus på sjippetove (aktivrundtidanmark.dk)

Pøj pøj

Lisa

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 12:59

Hej Lisa

Det var computer spil. Nintendo 64 spil osv. jeg vil lave en Webshop med :-)

Mvh

Martin

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 13:48

Hej Martin,

Det lyder egentlig rimelig fedt! :) Husker Project X af Team17 til Amiga... Det var tider... Egentlig så er det vel bare om at gå igang? En søgning på "Retro spil" inde på Google.dk indikere at konkurrence niveauet ikke er super højt.. Så med lidt søgemaskineoptimering, og en god AdWords-Display-kampagne, så bør du egentlig være rimelig langt, tænker jeg?

- Men jeg vil mene at din webshops grafiske udtryk/identitet er super vigtigt? Det skal gerne sidde lige i skabet, i forhold til målgruppen...

Nå ja, måske om du også skulle sælge konsollerne med også? Kan ikke forestille mig at der er særlig mange derude, som stadig har fungerende Commodore 64, eller Amigaer liggende? :)

Vh,
Meal4U.dk

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 17:05

Hej

Meal4U

Jo det husker jeg udmærket, Men husker nok bedst spillet PowerMonger også til Amiga! fedt strategi spil!!

Ja jeg regner også med, at det er noget jeg vil prøve at gør en del ud af, det med søgemaskineoptimering og AdWords!

Grafikken på websitet skal helt klaret lige forbi her på Amino for at se hvad folk syndes inden jeg offentliggør siden 100%! (Står selv for det grafiske).

Har også overvejet at sælge maskiner, men var ikke helt sikker på om det var noget jeg skulle gøre fra starten af. Så det er en jeg lige skal overveje endnu en gang. For som du siger kunne det nemt ske at det ikke er alle der her maskinen til spillet, de gerne vil spille. :)

Men tak for svaret!

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 19:55

P.s.

Det er også lidt bekymrende at der ikke er ret mange der har sådan nogle webshops! har set 1 eller 2, her på Amino som har haft en brugts spil webshop men alle lukket den dag i dag.

Ved ikke om det er fordi det er umuligt at tjene penge på Retro spil, her i DK?!!?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:56

Martin J:
umuligt at tjene penge på Retro spil,

Hvis det er fordi du håber på at du kan leve af det, så tror jeg det bliver umuligt, målgruppen er simpelthen for snæver.

Hvis det er fordi du håber på 2-3 salg på en måned og tjene en 500 kr. seddel på det samlet, så kan det nok lade sig gøre.

Men tror du skal lave mest fordi du synes det er spændende og ikke på grund af indtjeningen :-)

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 09:15

Hej Marwe

Ja det er en blanding af jeg selv er samler, men også at jeg i mange mange år her gået med en drøm, om at have en lille webshop med salg af retro spil.

Men hvis udsigten er at man normalt ikke kan tjene mere end 500kr om måneden, så må jeg prøve at modbevise det. Med at gør det beder! Cool

Så lader mig ikke stoppe af den grund! men det gør jo kun udfoldning sjover Smile

Og tak for dit input,!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)