Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i personligt eget mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en personligt eget mindre virksomhed og er for første gang igang med at indberette min virksomheds økonomi til skat :-)

Jeg har et underskud på ca. 15.000 kr. i virksomheden og har samlet betalt en personlig skat på ca. 25.000 kr. 

Spørgsmålet er da:

Kan det passe at hele mit underskud ikke bliver dækket, men at jeg blot får 5.000 kr. tilbagebetalt (jo, det er da heller ikke værst ;-) ) ???

Bedste Hilsner

Johannes

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for Skat dækker jo ikke dit underskud. Du slipper bare for at betale Skat af dit underskud, hvilket svarer til ca. 1/3. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for så hurtigt et svar ! :-)

Okay, jeg har bare en kammerat der ligeledes får penge tilbage i skat, men i hans tilfælde får han hele sit underskud tilbage. Hvordan kan det så passe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Emme:

Tak for så hurtigt et svar ! :-)

Okay, jeg har bare en kammerat der ligeledes får penge tilbage i skat, men i hans tilfælde får han hele sit underskud tilbage. Hvordan kan det så passe?

din kammerat har noget andet skattemæssigt som gør det - eller vrøvler - man får aldrig andet end fradrag for underskud

Tjen 100.000 - skat 42.000 f.eks - tab 100.000 - tilbage kommer 42000

Du skal i øvrigt også være opmærksom på, at forsætter du evigt med underskud - så kan skat vurdere, at du ikke driver dit PMV erhvervsmæssigt seriøst med overskud for øje, og så ryger fradraget - så skab overskud

Husk også at varekøb ikke er en udgift i sig selv. Har du et varelager, så skal værdien af det indgå i resultatet. En desværre ret almindelig fejl - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Forsøger mig lige med et uddybende spørgsmål til denne tråd (ved godt den ikke har været aktiv i et stykke tid).

At varekøb i sig selv ikke er en udgift forstår jeg. Varelager opgøres som en dal af virksomhedens overskud - hvis jeg forstår korrekt. Mit spørgsmål går på hvordan jeg så modregner den startkapital jeg bliver nødt til at skyde i min virksomhed for at opbygge mit varelager til en start? Mit første varelager er jo købt for penge der er betalt skat af. Hvis varelageret regnes som en del af overskuddet kommer jeg jo til at betale skat af pengene to gange. Jeg håber det giver mening.

Mvh Andreas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Varelager er ikke en del af virksomhedens overskud. Varelager har intet med din resultatopgørelse at gøre (under-/overskud)

Varelager hører hjemme i balancedelen (aktiver/passiver(gæld))

Lad os antage at du skyder 20.000 kroner ind i din virksomhed På din bankkonto.

Du får 20.000 på konto XXX bank i aktiver. I passiver får du 20.000 i egenkapital.

Du går nu ud og siger "Hej, jeg vil gerne købe 10 hatte" hos din leverandørr. Leverandøren kræver 10.000 kroner for dette.

Du takker naturligvis ja til dette tilbud, og overfører pengene til ham. 

I din bogføring tager du nu 10.000 i din balance fra konto XXX bank og flytter over på XXX varelager.

Da du slet ikke kommer ind i resultatopgørelsen, har du intet overskud - og i din selvangivelse skriver du 0, da du heller ikke har noget underskud. 

Håber det gav svar på dit spørgsmål.

www.dinformue.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AndKrogJep:

Hej

Forsøger mig lige med et uddybende spørgsmål til denne tråd (ved godt den ikke har været aktiv i et stykke tid).

At varekøb i sig selv ikke er en udgift forstår jeg. Varelager opgøres som en dal af virksomhedens overskud - hvis jeg forstår korrekt. Mit spørgsmål går på hvordan jeg så modregner den startkapital jeg bliver nødt til at skyde i min virksomhed for at opbygge mit varelager til en start? Mit første varelager er jo købt for penge der er betalt skat af. Hvis varelageret regnes som en del af overskuddet kommer jeg jo til at betale skat af pengene to gange. Jeg håber det giver mening.

Mvh Andreas

du bør hitte en online bogholder inden du kommer galt af sted

1 De penge du skyder ind i personlig virksomhed skydes ind i status og påvirker derfor ikke skat - du kan altid tage dem ud igen

2 Om du har købt varer eller guld for dem - eller ladet dem stå som kontanter i banken påvirker ikke resultatet

3 Derfor er der ikke skat af de varer du har på lager men jo heller ikke fradrag for værdien - for du kan altid bare hæve dine penge igen uden skat

Det er det mest basale og det er meget vigtigt du er med på skat og moms og al den slag i din virksomhed, for ellers kan du ende med håret i postkassen

Overvej min E bog Personlig virksomhed som i letlæst form forklarer dig alt den type http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)