Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hardware gået i stykker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Håber der er en af Jer der kan hjælpe mig.

Jeg har et lille firma der tegner i AutoCAD. Derfor byggede jeg en computer til formålet i efteråret sidste år. Nu er bundkortet og processoren desværre blevet beskadiget (egen skyld), så mit spørgsmål er ganske enkelt: Når jeg nu køber nyt, kan jeg så trække momsen ud og lade beløbet eks. moms gå ind i regnskabet, som en udgift? Jeg er CVR registreret.

Er godt klar over at jeg ikke kan afskrive beløbet, men mere om hvordan og hvorledes det skal indgå i regnskabet. Det er ca. 4000 kr. inklusive moms vi snakker om.

På forhånd tak

Jette Alice Smedegaard Jensen

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bundkort og CPU indgår på samme måde som en arbejds bærbar gør(så længe det er til 100% firma brug og ikke privat) :)

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde ikke være noget problem i at få firmaet til at købe bundkort og CPU hjem, men som sagt så skal du kunne bevise at det ikke er købt hjem til privat forbrug.

Men så længe at det er et behov for virksomheden så er der ingen problemer. (med forbehold for at der er penge i kassen ;-) )

evt læs mere her inde: http://www.erhvervsblogger.dk/hvad-kan-jeg-traekke-fra-min-virksomhed/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tage hele beløbet inkl moms ind - hvis du slet ikké bruger den privat. Bruger du den privat skal du dele momsen op i % privat/firma og kun trække firmadel fra

Problemet er jo så, at så ejer firmaet bundkort og CPU - og lukker du en dag eller sælger - så skal det tages op som værdi, og du skal f.eks. selv købe det ud igen, inkl, moms. 

Anvender du kun maskinen i arbejdet, kunne du lade firmaet overtage hele maskinen når du du køber så væsentlige dele som bundkort og CPU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Det er en ren arbejdsPC. Jeg har en fin bærbar til det private. Mit firma er et deltidsfirma, da jeg har fuldtidsarbejde ved siden af. Håber en dag at kunne klare mig med mit eget:)

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Jette Alice Smedegaard Jensen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)