Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance Digital Designer og moms i udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal opkræve dansk, eller udlands moms nå jeg arbejder for en kunde i udlandet. Jeg arbejder med digital design dvs. jeg fx. laver et logo for en kunde i Amerika, Sverige eller Polen. Nå jeg så sender dem en faktura, skal jeg så opkræver dansk moms, udlade det eller opkræve moms på baggrund af de momsregler de har i landet? Så vidt jeg kan forstå er det ikke nødvendigt at opkræve dansk moms i EU, men at det er den du arbejder for der selv skal sørge for at indberettige dette? I så fald, skal man da sørge for at få deres momsoplysninger, i tilfælde af at de ikke indberettiger det? 

Jeg vil sætte stor pris på hjælp, så jeg er sikker på at mine papirer er i orden :)

Tusind tak,

Mads Broni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Går ud fra, at du er momsregistret, da det ellers ikke giver mening. -

Du skal så ikke opkræve moms ved salg til momsregistrerede i EU - men det er din pligt at checke, at de er momsregistrerede og din faktura skal anføres "reverse charge". Gem f.eks. print screen af din kontol af deres momsregistreringhttp://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da 

Værdien af det samlede salg til momsregistrerede i EU skal i momsrubrik B og du skal opgive det til moms i EU salg (gamle listeangivelse) for hver kundes momsnummer.
 ........................
Når du eksporterer til lande uden for EU uanset momsregistrerede eller ej, skal du sende uden dansk moms, uanset det er til private elle erhverv. Værdien af det samlede salg skal opgives i rubrik C i momsangivelsen
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 16
Skrevet kl. 19:15

Hej John,

tusind tak for dit hurtige og kompetente svar. 

Ja, jeg er momsregistreret. Så jeg skal som du siger anføre 'reverse charge' i min faktura og selv sørge for at indberettige det under momsrubrik B pr. momsnummer. 

Mit sidste spørgsmål lyder hvordan jeg skal anføre 'reverse charge' ? Skal jeg blot indikere en VAT exception?

Tak,

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

i rubrik B samlet - og i EU salg for hvert moms nummer - begge dele. Du skal bare tydeligt skrive REVERSE CHARGE VAT på din faktura - det skal række

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 16
Skrevet kl. 15:49

Hej John,

beklager jeg først vender tilbage nu. Du skal have tak for din kompetente hjælp! Det sætter jeg stor pris på!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)