Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat lån til egen virksomhed, hvor mange underskrifter fra virksomheden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg har igen et spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan være behjælpelige med. Det er formalia, men jeg vil gerne være på den sikre side.

Vi er 3 som ejer virksomheden, hvoraf 2 er direktører. Den 3. er altså bare en stille partner. 

Vi er nu i den situation at virksomheden skal låne penge af den ene ejer, og jeg har fået udfærdiget et gældsbrev til dette formål.

Min tvivl handler altså om antallet af underskrifter, som er påkrævet på debitorsiden.

Jeg er i tvivl om hvorvidt alle ejere af virksomeden skal underskrive dokumentet? Er det blot direktørerne? Eller er det nok med en enkelt underskrift, på vegne af virksomheden?

Jeg håber I kan hjælpe!

På forhånd mange tak.

VH
Bukowski

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

det afhænger af hvem der tegner virksomheden - tegningsretten som fremgår af stiftelse og hvis du checker CVR.dk - der vil der stå under LEDELSE mm  hvem der tegner firmaet-

Er der to direktører og de er udtryk for de to ejere, ville jeg nu bare helt automatisk lade begge underskrive, så er der jo i alle fald helt klare linjer. Husk en markedsrente på aftalen (ofte 4-12 % men - markedsrente)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusind tak for det gode og hurtige svar!

Vi har sat renten til 4,5 (diskonto+den gældende udlånsrente fra Nationalbanken), så det burde være ok - så vidt jeg kan læse mig frem til :)

VH
Bukowski

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ALTID lave et lånedokument hvor ejerne af virksomheden tiltrådte, men ikke hæfter, for låneaftalen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)