ja til skat er det jo bare en indberetning af din gevinst/tab ved den aktiehandel der sker fra dig til selskabet. Det er at se som en hvilken som helst anden aktiehandel, og du har fradrag for tab og skat af indtægt på aktieindkomstniveau I selskabet er det så jeg ikke kan overskue om det har betydning, for revisor må jo har sat en værdi og hvis det antal aktier han baserer på f.eks teoretisk betød at kapitalen nu kun var 25.000 kr - så kan det lyde mystisk hvis ikke det havde konsekvens - så det jeg ikke ved (men gerne vil vide) er helt enkelt, hvordan man vurderer aktier hvis der er forskel på den dato revisor laver erklæring, og så et måske ganske meget senere tidspunkt, hvor den fysiske indflytning sker. Jeg ville have TROET at revisor skulle have værdien - enten låst på en konto under stiftelse eller klientkonto, så det stemte med hans vurdering på dagen. Forskel i tid her vil jo i mine øjne gøre en revisorvurdering ubrugelig. Det er der for jeg synes du skal informere revisor om at banken jo ikke bare kan flytte dem ind til den kurs revisor vurderede vh John Hannover |
For at være ærlig så har jeg min trivl om hvorvidt jeg 100% kan regne med den revisor som ente med at godskrive værdierne, han er dog revisor godkendt.
Men aktierne har stået i mit private depot, og har ikke været handlet i mellemtiden, og prisen er ikke særlig langt væk fra hvor den var på vurderings dagen, men jeg prøver lige at smide skat en mail omkring det, så må de vel kunne sige om jeg skal gøre det ene eller det andet og så hæfte for deres svar.
En helt anden ting.. John din bog om regnskab, tager den udgangs punkt i at bruge Dinero eller? :-)