Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af "værktøj"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt nogle redskaber til brug ved fotografering.

Er det straksafskrivning?

Et gråkort f.eks. som bruges til at pejle sig ind på korrekt justering af farverne på et billed, er i princippet et værktøj for mig, som en hammer er for en smed.

Det får mig til at tænke det skal bogføres som en straksafskrivning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

Ja det er det - forudsat under 12.900 kr - og forudsat du udelukkende bruger det i erhvervsmæssigt og det sammen med de ting der skal til for at det kan bruges - f.eks kamera og lys osv - er under de 12.900 for kortet er jo uden værdi uden de ting. Kommer den samlede sum over de 12.900  så skal det afskrives normalt, ellers straksafskrivning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 20:54

Gråkort koster 75 kroner.
Har også købt nogle elpærer.
De et til nogle studie lamper som jeg har privat. Den forstiller jeg ikke jeg kan trække fra, da lamperne de skal bruges til, ikke et i firmaet.
Jeg bruger dem dog kun til betalte opgaver, så måske jeg kan sælge dem til firmaet?

Gråkortet er en ting som vil blive slidt og udskiftet. Lige som f.eks. Elpærer.
Det er i øvrigt til udendørs brug, og jeg forventer en levetid på et år

Gråkort kan naturligvis ikke bruges alene. Men man afskriver vel ikke sådan et over flere år? Når det ikke har nogen særlig værdig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

Aktiver der købes og skal bruges sammen med andre aktiver skal afskrives over flere år hvis det samlet er over 12.900

Overvej en online bogholder eller revisor

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 22:08

Har fået nogle tilbud om revision. Det var meget dyrt i forhold til hvad jeg håber eller forventer at omsætte for.
Jeg vil være lykkelig hvis jeg kommer i nærheden af 25000 Det første år.
De tilbud jeg har fået svare til en fjerdedel.
Jeg har spurgt et par stykker som understøtter dinero. Så er det bedre for mig bare at afskrive på alt Jeg køber. Jeg er endnu langt fra de 12900
Men det vil jeg jo kommer over tid.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 07:59

Sunski:
Gråkort koster 75 kroner.
Har også købt nogle elpærer.
De et til nogle studie lamper som jeg har privat. Den forstiller jeg ikke jeg kan trække fra, da lamperne de skal bruges til, ikke et i firmaet.
Jeg bruger dem dog kun til betalte opgaver, så måske jeg kan sælge dem til firmaet?

Gråkortet er en ting som vil blive slidt og udskiftet. Lige som f.eks. Elpærer.
Det er i øvrigt til udendørs brug, og jeg forventer en levetid på et år

Du kan da efter min mening trække begge ting fra. Både gråkort og elpærer. Du betegner det jo selv som en form for værktøj, altså en småanskaffelse (hvis du har den ting på din kontoplan). Hvis du køber pærerne kun til brug i firmaet må du da gerne trække dem fra - lige meget hvilken lampe du sætter dem i. 

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 13:35

Jeg har bogført det nu som småanskaffelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11

godt nok  - helt enig - jeg ville ikke se det som "småanskaffelser og jeg ville nok ikke bruge småanskaffelser til elpærer og materialer til 75 kr - men holde den konto til noget der har en vis aktiv værdi og måske skal kunne findes frem og tages ud igen - Det er lidt som at sætte printerpapir og viskelæder der.

Det her ville jeg have på en konto for materiale forbrug - men det har ingen regnskabsmæssig resultats betydning

vh John H

Tilmeldt 11. Mar 16
Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

godt nok  - helt enig - jeg ville ikke se det som "småanskaffelser og jeg ville nok ikke bruge småanskaffelser til elpærer og materialer til 75 kr - men holde den konto til noget der har en vis aktiv værdi og måske skal kunne findes frem og tages ud igen - Det er lidt som at sætte printerpapir og viskelæder der.

Det her ville jeg have på en konto for materiale forbrug - men det har ingen regnskabsmæssig resultats betydning

vh John H

I stand corrected.

De ting jeg nævner her er tæt på at være på linje med f.eks. en papirsbaggrund som man river af og smider væk efterhånden som det bliver grimt.
Det er nu ikke så skidt... Jeg har fået lavet min første fejlpostering Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)