jeg tænker også at sælge min ½ år gamle bærbare til mit nystartede IVS og stadig bruge den til privat også (bruger den langt det meste af tiden til erhverv). Jeg ved at jeg ikke skal beskattes af brugen, som det fremgår her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145 men hvordan ser det ud med fradrag for den bærbare i IVS'et - kan jeg trække den fra heri?
Ja - du kan sælge den til markedspris MAX - dokumenter via DBA eller andre annoncer. Den er så en straksafskrivning og ejes af firmaet og skal så sælges ud igen - f.ek.s til dig selv ved lukning mm
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Man kan så overveje om det vil være være mere klogt at afvente med beslutning om straksafskrivning eller ej. Måske det ser pænere ud nu at have den på som et aktiv (og så tage stilling til straksafskrivning når regnskabet skal laves).
Er der en grænse for hvor meget man må bruge den privat, kontra arbejdsmæssigt? Altså starter man en virksomhed og bruger computeren 1 time om ugen på virksomheden men 30 timer privat. Men hvis den er købt af virksomheden så er det stadig ok? Trådstarter skrev jo at han brugte den primært arbejdsrelateret. Men hvad hvis det er omvendt? Må man så også stadig trække det hele fra i virksomheden?
Er der en grænse for hvor meget man må bruge den privat, kontra arbejdsmæssigt? Altså starter man en virksomhed og bruger computeren 1 time om ugen på virksomheden men 30 timer privat. Men hvis den er købt af virksomheden så er det stadig ok? Trådstarter skrev jo at han brugte den primært arbejdsrelateret. Men hvad hvis det er omvendt? Må man så også stadig trække det hele fra i virksomheden?
sund fornuft - men kravet for fradrag er - at den er købt fordi firmaet skal bruge den - uden der er sat tid på. Momsmæssigt kan der KUN fratrækkes ud fra firma forbrugs procent - og det gælder kun computer - og den ejes så af firmaet og uanset den er afskrevet skal den igen købes ud ved evt lukning
Er vi ovre i, at firmaet ikke bruger den faktisk - så lad være
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER