Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for bærbar der også bruges privat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænker også at sælge min ½ år gamle bærbare til mit nystartede IVS og stadig bruge den til privat også (bruger den langt det meste af tiden til erhverv). Jeg ved at jeg ikke skal beskattes af brugen, som det fremgår her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145 men hvordan ser det ud med fradrag for den bærbare i IVS'et - kan jeg trække den fra heri?

Mvh

Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43

Ja - du kan sælge den til markedspris MAX - dokumenter via DBA eller andre annoncer. Den er så en straksafskrivning og ejes af firmaet og skal så sælges ud igen - f.ek.s til dig selv ved lukning mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 16
Skrevet kl. 13:47

TakSmile Hvad med fradragsspørgsmålet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48

det er da besvaret - den er en straksafskrivning - og dermed udgift i regnskabet til dens markedspris

vh John H

Tilmeldt 23. Mar 16
Skrevet kl. 13:49

Super - tak. Var ikke klar over at det betød at jeg kunne trække det fulde beløb fra Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Cookie - John Hannover:
den er en straksafskrivning

Man kan så overveje om det vil være være mere klogt at afvente med beslutning om straksafskrivning eller ej. Måske det ser pænere ud nu at have den på som et aktiv (og så tage stilling til straksafskrivning når regnskabet skal laves).

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 23:21

Er der en grænse for hvor meget man må bruge den privat, kontra arbejdsmæssigt? Altså starter man en virksomhed og bruger computeren 1 time om ugen på virksomheden men 30 timer privat. Men hvis den er købt af virksomheden så er det stadig ok? Trådstarter skrev jo at han brugte den primært arbejdsrelateret. Men hvad hvis det er omvendt? Må man så også stadig trække det hele fra i virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

HansPedersen:

Er der en grænse for hvor meget man må bruge den privat, kontra arbejdsmæssigt? Altså starter man en virksomhed og bruger computeren 1 time om ugen på virksomheden men 30 timer privat. Men hvis den er købt af virksomheden så er det stadig ok? Trådstarter skrev jo at han brugte den primært arbejdsrelateret. Men hvad hvis det er omvendt? Må man så også stadig trække det hele fra i virksomheden?

sund fornuft - men kravet for fradrag er - at den er købt fordi firmaet skal bruge den - uden der er sat tid på. Momsmæssigt kan der KUN fratrækkes ud fra firma forbrugs procent - og det gælder kun computer - og den ejes så af firmaet og uanset den er afskrevet skal den igen købes ud ved evt lukning

Er vi ovre i, at firmaet ikke bruger den faktisk - så lad være

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)