Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg erstatningspligtig - Kunden skrev forkert adresse!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde der har bestilt varer hos mig for ca 300 kr og forsendelse via A post.

Nu har kunden oplyst mig at hun ved en fejl har skrevet at hun bor i nummer 15, men at den skulle ha' været sendt til nr 85. Hendes ordre er derfor ikke kommet frem til hende, og jeg under mig over at den ikke er kommet retur til mig endnu. Det er 5 dage siden ordre blev afsendt.

I mine handelsbetingelser har jeg oplyst at jeg er erstatningspligtig indtil ordren er fremme hos kunden. Men gælder det også når kunden oplyser forkert adresse ? Jeg har ikke fået skrevet i mine handelsbetingelser hvad der sker, hvis kunden skriver forkert adresse.

Er jeg her forpligtet til at sende kunden en ny ordre, helt gratis ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med at være aktive selv inden I kaster jer ud i de store juridiske udredninger - 85 eller 15 det er da noget der er til at tage at føle på.

Mon ikke PostDK sender retur (der går jo mere end 5 dage) eller hvis I kontakter det lokale posthus så kan de hjælpe.

Har du prøvet at hjælpe kunden ved at ringe til dem i nr 15 ...?

Tag nu at være lidt konstruktive i stedet - tænk nu lidt ud af boksen for pokker .......

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være kundens ansvar at skrive den rigtige adresse, det kan under ingen omstændigheder være din forpligtelse in denne sag at ordren ikke er kommet frem til den rigtige modtager.

Om du skal sende kunden en ny ordre "gratis" skal være op til dig, du er ikke forpligtet til det.

God service kan i de fleste gange betale sig, selvom det i første omgang ikke synes rimeligt.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lokale posthus er kontaktet af kunden, samt at kunden har været hos nr 15 og kigge i deres postkasse for at se om den ligger der. Det er et sommerhus område, som er ubeboet i øjeblikket, og den "falske" modtager er ikke i sommerhuset i øjeblikket.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har pakke nummer - så du kan altid finde frem til hvor pakken er.

Ring til kunden, nogen ting fungerer bedre med personlig kontakt.

Post Danmark at sende pakken fra det posthus hvor pakken er til kundens adresse.

Det koster lidt men det løser problemet og kunden bliver glad

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden valgte at få den sendt som brev desværre.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Den borde blive sendt tilbage som uanbringelig fra postdanmark.

men du må give det noget tid :-)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Kunden valgte at få den sendt som brev desværre.

Det er farligt at lade kunden vælge, idet du altid har ansvaret indtil varen er nået frem.

I dette tilfælde her, er det dog kundens ansvar at angive rigtige oplysninger.

Du må afgøre om det er juraen eller kundeservicen der vinder. Afhængig af prisen på varen, ville jeg hælde mest mod kundeservicen i dette tilfælde.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lave følgende udregning:
Tid brugt på udregning af sagen * din timeløn > 300 kr

Få sendt en erstatningspakke af sted, hvor kunden intet betaler. Ring så til kunden og fortæl at det sådan set er kundens ejet ansvar at skrive rigtigt, men at du i dette tilfælde har valgt at sende en ny pakke afsted.

Kunden skal nok fortælle sin omgangskreds, at de fik en helt ny pakke leveret selvom de havde skrevet forkert adresse på = God omtale + din kunde køber nok hos dig igen.

Som de andre også siger, får du måske endda den gamle pakke retur fra postdanmark om et par dage.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tilbudt kunden en ny ordre gratis, hvor de kun skal betale fragten, dog sendt som pakke. Så syntes jeg, at jeg har givet dem et godt tilbud.

Tak for hjælpen der ude.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)