Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

you tube kanal

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om man kan leve af at have en you tube kanal og hvordan indtægterne kommer ind? Er det noget med at når man klikker på links og andet der måtte være på siden at man så får et eller andet beløb?

Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:37

Hej.

Nu er jeg ikke selv en der bruger tid på at lave youtube "ting", men for nogle år siden har jeg selv prøvet at tjene et par hundrede kroner på de 5-6 video jeg har lavet. Indtægterne kommer MEST fra reklamer, altså som du selv nævner det med at klikke på links. Da  startet en youtube kanal for lang tid siden, kigget jeg på forskellige sider hvor de skrev om hvordan man tjente penge på youtube. Det var for det meste engelsk, men jeg brugte også danske sider.. som f.eks denne http://www.moneymarket.dk/youtube-videoer/

Jeg håber du kommer til at lære noget og får succes ud af det. 

Tilmeldt 5. Jul 12
Skrevet kl. 11:58

Mange tak for svar. Jeg vil prøve at arbejde videre med det. Jeg forstår så bare ikke lige helt hvem der betaler og overfører penge til mig da jeg vel grundlæggende skal have en "aftale" med hver eneste firma der reklamerer. Har bare lagt mærke til at der fremkommer en del automatiske reklamer som jeg ikke har noget med at gøre hvad jeg ved af?

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:49

Hej vædderen

YouTube fungerer lidt som affiliate marketing, hvis det er noget du kender til? 

Forskellen er, at du ikke selv vælger dine annoncører, og at du bliver betalt pr klik.

Der er primært 2 måder at tjene penge på: Igennem AdSense, og igennem partnerskab med et YouTube Netværk. Disse 2 instancer har til job, at sælge reklamepladsen for dig, og du bliver så betalt en bestemt % af salget.

Der findes et hav af netværk derude, som enten tilbyder en fast CPM (cost per thousand), eller en variabel procent af reklamesalget. 

I det netværk jeg er i, har de en fast CPM på 2 USD. Altså for hver 1000 visninger, får jeg 2 USD. Problemet med YouTube er i dag, at der findes et hav af AdBlockers, som gør det svært at få "monetizable views". Det skal forstås således, at du altså kun bliver betalt for de visninger, hvor der faktisk vises en reklame. 

Jeg vil anbefale dig at starte ud med AdSense, og fokuser på unikt og værdiskabende indhold. Du kan sagtens lave en god forretning på det - og samtidig, forhåbentligt, have det morsomt med det. For år tilbage, da mine YouTube projekter peakede, fik jeg en månedlig udbetaling på mellem 8-13.000 kr. Så ja, det er muligt. 

Skriv endelig såfremt du har flere spørgsmål. 

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:22

Hvis du ikke har en kanal, skal du igang. Når du har mange daglige visninger kan du evt selv kontakte virksomheder og sælge dem reklame plads i dine videoer.

Du kan undersøge en af de store: LinusTechTips, deres største indtægt kommer på den måde.

De har bygget deres egen bygning med flere studier og 10 mand ansat på fuld tid, så hvis du vil lære, hvorfor så ikke lære fra de bedste :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:34

Hvis du kan få noget til at køre viralt kan du godt tjene en fin månedsløn men det er nemmere sagt end gjort ;)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 5. Jul 12
Skrevet kl. 00:23

Jeg siger foreløbig mange tak for indslagene til jer alle og gemmer lige alle links mv til lidt senere når jeg går i gang med at finde hoved og hale i mulighederne.

Mvh Vædderen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)