Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man bruge en anden virksomheds navn i annoncering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en mindre butik, hvor jeg vil til at køre prismatch mod en større kæde, således at jeg også hele tiden er på forkant med den.

MEN jeg må vel ikke bruge deres navn vel? f.eks. "vi matcher BILKA's priser" og hvis man ikke må, er der så nogen der har nogle gode forslag, når nu der er en bestemt butik man kun ønsker at køre prismatch mod, kan det lade sig gøre?

- Nu er det ikke lige bilka, men stadig en større virksomhed og det skulle helst ikke ende med problemer :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg dig selv, om du ville synes om at din konkurrent gjorde det!

Du ser det som positivt for din forretning, men dine kunder ser det måske som negativ omtale af din konkurrent.

Det kan jage kunder væk.

Hvis du er billigere end din konkurrent, burde den slags ikke være nødvendigt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe markedsføringen ikke indholder usandheder(vær objektiv) og er sagligt og faktuelt korrekte, så er sammenlignende reklame som udgangspunkt tilladt.

Søg evt. efter mere information på "sammenlignende reklamer" - og derudover så tjek markedsføringsloven, som faktisk indeholder helt præcise bestemmelser vedrørende dette.

Mikkel henviser ovenfor til markedsføringslovens § 5, som netop oplister de forskellige kriterier der skal være opfyldt for at sammenlignende reklame er tilladt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)