Jeg har privat bil, som jeg gerne vil bruge til erhvervskørsel ifm enkeltmandsvirksomhed. Omfanget vil nok max være 15-20% af det jeg i forvejen kører privat. Privat har jeg ansvars og kasko forsikring linket op på bestemt km kørsel Per år.
Skal man have særlig forsikring til erhvervsdelen af sin kørsel?
nej ikke så længe du holder dig inden for de samlede km som din forsikringer udgør. Bilen er din private og du må så bruge den som du vil - og tage fradrag for kørsel efter kørebog - uden forsikringsproblem - inden for aftalte KM
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
nej ikke så længe du holder dig inden for de samlede km som din forsikringer udgør. Bilen er din private og du må så bruge den som du vil - og tage fradrag for kørsel efter kørebog - uden forsikringsproblem - inden for aftalte KM
vh John Hannover
Enig. Aftalte Km er meget vigtigt!
Dog skal du bemærke at hvis du fx transportere udstyr/varer over en hvis værdi, så skal det forsikres seperat.
Da jeg boede i Danmark, og drev virksomhed der - kørte jeg nogle gange rundt med kamera udstyr for over 100.000 kr. Der var en seperat forsikring nødvendigt, tror det var igennem IF-Erhverv, hvor udstyret blev forsikret "under transport" - men hvor det "ikke måtte være synligt fra vinduer" - altså gemt væk.
Jeg aner ikke om du er fotograf, konsulent eller slagter - så kan ikke sige om det gør nogen forskel for dig, men ville blot lige nævne det, da jeg ikke selv havde tænkt tanken før mange måneder senere.
Tak for svar vedr bare at holde sig inden for km. Det var betryggende,
God pointe med transport af værdifuldt udstyr. Der kunne godt være tale om en værdi på 20-25.000 der, så det vil jeg søge dækket under transport via den sædvanlige erhvervsforsikring.