Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer skifter lås til vores virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et ApS med en anden. Og vi er blevet uvenner og det har nu resulteret i han har skiftet låse i vores virksomhed jeg er 50% ejer af.

Må man bare udenvidere gøre dette. ?Jeg har intet information modtaget eller og heller ikke nogen skrivelse fra en advokat. ?

Hjælp -hjælp

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Jeg kan frygte i mangler en ejeraftale siden du spørger. Du kan nok ikke komme ud af sådan en deadlock uden først at kontakt din "makker" og, alt efter årsagen til uvenskabet, se om der kan findes en løsning, og alternativt må I jo se om den ene skal købe den anden ud - men jeg tror desværre ikke du kommer uden om udgift til en advokat, som nok kan formulere noget i forhold til, at du som 50% anpartshaver ikke må holdes ude - fysisk eller for information, af den anden 50% uden videre, og lidt konsekvens trusler i forhold til hvis dette fører til tab for dig + opfordre til møde hvor I måske hver har jeres advokat til stede, og prøver at være konstruktive

Det kan også have lidt at sige hvem der står som direktør

Uden ejeraftale er man på herrens mark med 50/50 (eller så mange andre fordelinger)

vh John Hannover

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Hansen123:
Hej

Jeg har et ApS med en anden. Og vi er blevet uvenner og det har nu resulteret i han har skiftet låse i vores virksomhed jeg er 50% ejer af.

Må man bare udenvidere gøre dette. ?Jeg har intet information modtaget eller og heller ikke nogen skrivelse fra en advokat. ?

Hjælp -hjælp

Ikke at jeg vil anbefale det men som del ejer af stedet kan du få en låsesmed til at åbne og sætte ny lås i. Men det bliver jo hurtigt en dyr affære for jer hvis i fortsætter på den måde.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Mar 16
Skrevet kl. 13:31

Vi har ejeraftale og et bare uforstående for at man bare må skifte lås og lukke mig ude uden jeg aner hvor. Jeg jeg gentagne gange forsøgt at kontakte han for at få en forklaring og han ønsker ikke at svare. ??

Vi står begge som direktør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

Loven siger næppe det store til det - sådan at forstå at politiet ikke griber ind, men I er begge direktører og dermed bryder selskabet jo f.eks. givet din direktørkontrakt ved at låse dig ude, så du ikke kan udføre det arbejde du bliver betalt for - 

Det som ejeraftalen jo så kan nu, er at fortælle hvordan I løser en konflikt - skal den ene sælge til den anden - som forkøbsret - efter bedstemt princip - eller skal der være en neutral mæglere og hvad har denne så for beslutningskraft osv - Det er via advokat du kommer videre, men mindre du vil ind i et show om låseskifte der vist kun gavner låsesmede

vh John H

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 15:28

Hej Jens, 

Kedelig oplevelse! :/ Men kan du eventuelt skrive lidt om hvad der kan ligge til grund for at han gør som han gør? Man skifter vel ikke sådan uden videre låsen på et sted, som man er to om? :/

Vh, 

Meal4U.dk

Tilmeldt 20. Mar 16
Skrevet kl. 21:56

Nej det skulle man ikke tro.
Men jeg aner intet og forsøger at få Info fra ham men han vil ikke sige noget.

Tilmeldt 20. Mar 16
Skrevet kl. 21:57

Tak for svar.

Er det en der kan anbefale en advokat til disse sager. Skal være En dygtig en i Trekantsområdet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Jens Hansen123:
Skal være En dygtig en i Trekantsområdet.

Godt nok hjemmehørende i Aarhus - men har her på Amino vist at han har rigtig godt fat i selskabsretten.

http://karoff-law.dk/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:02

Jeg har gode erfaringer med Jesper Brock fra andre sammenhænge, men jeg aner ikke, om han kan hjælpe dig i denne situation. Men du kan prøve at kontakte ham, det skader vel ikke...

www.raadtiladvokat.dk

jesper@raadtiladvokat.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)